Toetsenbordaanslagen automatisch laten uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dworkin

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
ik gebruik dit:
Application.Dialogs(xlDialogImportTextFile).Show
om gegevens te importeren.
Nu wanneer ik de juiste file geselecteerd heb krijg ik vervolgens dat text-to-data venstertje te zien. Dit zou niet moeten komen omdat deze bewerking later al gebeurd(automatisch) en ook het hieropvolgende "waar wil je de gegevens zette" moet nieuwe sheet zijn.
Ik heb gezien dat als ik achtereenvolgens op f , ALT+N , enter druk, deze dingens afgehandeld worden zoals ze moeten. Kan ik nu via mijn vb stukje dit programmeren zodat dit automatisch "ingetypt" wordt en ook dit dees van het werk dus automatisch verloopt?

ok bedankt, al is dit denk ik toch niet de juiste oplossing omdat denk ik het text-into-colloms en de "gegevens in nieuwe sheet" waarschijnlijk in die

gebeuren en dus het niet veel uit maakt of ik nu die F, alt N en enter send na dat het gebeurd is:/

ok bedankt, al is dit denk ik toch niet de juiste oplossing omdat denk ik het text-into-colloms en de "gegevens in nieuwe sheet" waarschijnlijk in die

gebeuren en dus het niet veel uit maakt of ik nu die F, alt N en enter send na dat het gebeurd is:/

Je kan het importeren toch programmeren in VBA? Als je dat eenmalig uitvoert en de macro recorder aanzet, heb je al de code. Herwerk een beetje en klaar.

jaja dit lukt allemaal, Wanneer ik nu op mijn knop druk dan krijg ik het venstertje in de juiste map waar ik moet zijn. Hier neem ik all files types en dan selecteer ik het bestand. Maar hierna vraagt exel om die text naar kollom info. Hier klik ik nu gewoon op finish omdat dit later al gebeurd. Hierna vraagt het in welke cell ik het wil ingeve op het huidige actieve blad OF of ik een nieuwe sheet wil maken en het daar wil inzette. Ik neem dan nieuwe sheet. Hierna volgt de rest van men programma en verwerkt het de gegevens zoals zou moeten.

Maar nu zou ik deze 2 stappen , dat op finish klikken en die "in nieuwe sheets zette" -slectere en enter duwen, nog willen automatisch maken. Zodat ik enkel op mijn start knop moet drukken en hierna ALLES vanzelf gaat.

en over dat in macro zette. Zo had ik het eerst. Maar toen moest ik telkens in een tekstvakje de naam ingeven van de data(file) die moest worden opgehaalt. Nu met die Application.Dialogs(xlDialogImportTextFile).Show kan ik deze file dus uit een lijst selecteren, wat toch wel veel gebruiksvriendelijker is

Laatst bewerkt:
:shocked: Merci:) dit werkt nu dus perfect:) Al ben je nog niet van mij af denk ik :p

Heel erg bedankt WiGi :D

Graag gedaan, maar beperk aub het aantal smiley's. Trop is teveel.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan