• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

toetsencombinatie desactiveren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joske2000

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
Hallo,

Ik heb een toepassing.
Nu wil ik vermijden dat de gebruiker de toestcombinatie (CtrlF4 en AltF4) kan gebruiken.
Ik zou ook het kruisje rechts boven willen laten verdwijnen.
Hij mag dus alleen de toepassing sluiten door op de STOP-toets (knop op het werkblad) te drukken.

Ik denk dat het met de VBA functie KeyPress is, maar ik kom niet echt verder.
Kan iemand mij op het juiste spoor zetten.

Thanks,

Joske

Hoi

Gebruik zoiets:

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    Cancel = True
End Sub

Dit schakelt het sluiten van een bestand uit.

Wel moet het afgesloten worden na een druk op de STOP-knop, dus je zal een manier moeten hebben om die

Code:
    Cancel = True

afhankelijk te maken van het feit of die knop ingedrukt werd of niet. Met een publieke variabele kan dat volgens mij wel lukken. Neem daar een Boolean voor (dus WAAR of ONWAAR).

Wigi

Wigi heeft natuurlijk gelijk.

Maar de functie waar jiij naar zocht was Onkey.

Kijk daar maar eens naar in de help en zie dat allerlei toetscombinaties uit- en (niet onbelangrijk) weer ingeschakeld kunnen worden.

Mvg

Piet

Bedankt Wigi en Piet,

Ik ga wat ontdekken :shocked:

Joske

Hier ga ik kijken als ik twijfel over de "levensduur" van variabelen.

Wigi

Ik zou ook het kruisje rechts boven willen laten verdwijnen.
Bijgaand een voorbeeldje dat voorkomt dat met het kruisje rechtsboven het bestand (of Excel) gesloten kan worden. Dit kan alleen met de knop Einde. (Of op de "lompe"manier via taakbeheer). Het kruisje blijft wel zichtbaar, maar werkt dus niet meer.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan