Toetsencombinatie op laptop ??????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Burgemeestertje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2022
Hallo iedereen,

Mijn naam is Jan ... bijna 71 ... uit België (Vlaams-Brabant).
Heb de geboorte van de PC meegemaakt en was een gebruiker van het eerste uur.
Jammer genoeg ben ik "maar" een gebruiker gebleven en ben dus geen IT-technicus (kon mijn hele carrière beroep doen op een meer dan degelijke help-desk die mij ter hulp kwam tekens ik in de penarie zat (is dit Hollands ???:)).

Daarom ook deze (wellicht) eenvoudige vraag (hoewel ikzelf al een drietal weken naar een oplossing op zoek ben) :

Recent kocht ik een nieuwe laptop "HP Envy-17 ch1008nb - i7" ...
Op het klavier staat op de toets 'L' links bovenaan het 'groter dan' teken (>) ... links onderaan het 'kleiner dan' teken (<) ... en rechts onderaan het 'backslash' teken.
Voor alle duidelijkheid: ik heb deze vraag getypt met mijn 'desktop PC'.

- het "groter dan" teken, kan ik typen met de combinatie 'pijl omhoog + 'fn-toets' (+ de letter L);
- het "kleiner dan" teken, kan ik typen met de combinatie 'fn-toets' (+ de letter L);
- voor het 'backslash' teken, vind ik echter niet welke combinatie ik moet gebruiken om de "" te kunnen typen.

Wie helpt mij om de juiste 'toetsencombinatie' te vinden.

Als alles lukt (het is hier mijn eerste bezoek' zou hieronder een afbeelding te zien zijn van het klavier met aanduiding van de gebruikte toetsen.

(Blijkbaar doe ik iets verkeerd want ik zie geen afbeelding in mijn 'bericht- voorbeeld'. Nochtans staat de optie Code aan ... Heb ik op het pictogram 'Voeg afbeelding toe' geklikt ... en heb vervolgens mijn afbeelding (bestand) gekozen en geüploaded ... maar misschien kan de vraag ook opgelost worden zonder afbeelding[/SIZE]:([SIZE=1] )[/SIZE]

Alvast bedankt voor de hulp of tips.

Jan

Dat lijkt mij een Azerty toetsenbord?

Wellicht zoeken op sneltoetsen Azerty toetsenbord?

Een bestand uploaden via rechtsonder > Ga geavanceerd > Klik op de paperclip in de balk > Toevoegen > bestand kiezen > Uploaden > Gereed dan weer naar de paperclip en klikken.

Kijk even hier naar.

numeriek toetsenblok * Gebruik Alt + numeriek toetsenblok 92

Laatst bewerkt:
Toetsencombinatie op laptop !!!!!

Beste Senso,

Bedankt voor jouw reactie.

De toetsencombinatie 'alt' + '92' (numeriek toetsenblok) geeft inderdaad de 'backslash' ... !!!!
Waarom de 'backslash' vermeld wordt, rechtsonderaan de lettertoets 'L' is mij dan wel een raadsel.

Ook bedankt voor jouw gebruiksaanwijzing om een afbeelding bij het bericht te voegen .... MAAR... ik vind de optie "Ga geavanceerd" niet (rechtsonder) ...:confused:

Ik gebruik gewoon het pictogram 'Voeg afbeelding toe' bovenaan het berichtveld ... ik krijg een dialoogvenster ... kies daarin voor 'bestand kiezen' ... ik open op mijn pc de afbeelding ... ik kies voor uploaden ... maar daar houdt het op (er verschijnt dus niets in mijn 'berichtveld'.
Deze methodiek staat trouwens ook zo beschreven in (helpmij.nl/forum/showthread.php/610881) ...

Zit ik misschien in een 'oude versie' van het forum ?

Jan

Even concentreren of wellicht een bril opzetten.;) Zie rechtsonder op de Afbeelding Ga Geavanceerd
Infobox Ga geavanceerd.jpg

Toetsenbord op laptop ????

Beste Senso,

Gelukkig zijn er nog wakkere Nederlanders !!!!:)

Ik had dus niet gemerkt dat er onder jouw bericht ook nog een modus "Snel reageren" was (ik gebruikte altijd de optie "Reageer op bericht".
Dus nu geprobeerd via "Snel reageren" ... Volledig jouw instructies gevolgd : > ga geavanceerd > op de paperclip klikken > toevoegen > (bestand kiezen) de afbeelding (laptop.jpg) selecteren op mijn pc en 'openen' > uploaden ... en daar stopt het want ik krijg volgende mededeling : "de volgende fouten zijn opgetreden: laptop.jpg : deze PNG-afbeelding heeft niet de goede bestandsextensie".

Twee dingen begrijp ik niet : (1) de mededeling verwijst naar mijn toegevoegde afbeelding (laptop.jpg) en heeft het vervolgens over een PNG-afbeelding ... ??? (hoewel beide bestandtypes volgens dit forum aanvaard worden)

En (2) omdat ik dan dacht dat de afbeelding misschien 'te zwaar' was heb ik de originele afbeelding (laptop.jpg) geresized tot medium (1.30 MB) en zelfs tot small (556 kB) en zelfs dan lukt het blijkbaar niet.

Dus hou ik het daarbij voor bekeken om een afbeelding te posten.

Desalniettemin wil ik jou gemeend bedanken om mijn 'basisvraag' (mbt. de backslash) een oplossing te geven.

Ik ga dus deze topic als opgelost registreren.

Vriendelijke groeten,

Kan gebeuren. Oorzaak weet ik niet. Gewoon die methode blijven gebruiken anders krijg je sowieso ongeldige bijlagen. Kijk eens onder Instellingen of het zo staat als op de afbeelding. Ik heb al wel zeshonderd afbeeldingen geüpload en nooit problemen gehad.

Instellingen.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan