• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toetsenreeks activeert onbekende macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anne01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Na het intikken VGS (met hoofdletters) verschijnt alles met hoofdletters, blijft de CTRL-toets actief (ook na het afsluiten van Excel) en wordt met de muis een gebied geselecteerd ipv een enkele cel.
Zo op het eerste gezicht bevat het worksheet geen macro's.
Hoe herstel ik dit?

Anne01

Anne01, Je opmerking 'ook na het afsluiten van Excel...' geeft me helemaal het vermoeden dat dit een Windows- of hardware-- en géén Excel probleem is.
Doet het probleem zich nog voor als je de pc herstart? En als het er na het herstarten niet meer is, en je geeft weer die toetsencombinatie, is het probleem dan weer terug?

Groet, Leo

Ik heb zelf ook al eens problemen gehad met officesoftware (raar reageren of niet meer reageren op bepaalde toetsen) die ook ineens andere delen van m'n windows begonnen affecteren. Kleine kans dat het over hetzelfde probleem gaat maar je het proberen waard: bij mij werden de problemen steeds opgelost door ALT even in te drukken.

Anne01, Je opmerking 'ook na het afsluiten van Excel...' geeft me helemaal het vermoeden dat dit een Windows- of hardware-- en géén Excel probleem is.
Doet het probleem zich nog voor als je de pc herstart? En als het er na het herstarten niet meer is, en je geeft weer die toetsencombinatie, is het probleem dan weer terug?

Groet, Leo

Bedankt voor je reactie.
Het betreft een Citrix werkplek. Ook na het uitloggen en zelfs van werkplek veranderen is het probleem reproduceerbaar. De problemen worden dan ook veroorzaakt vanuit Excel.

Groeten Anne

Welk programma gebruik je om verbinding te maken met de citrixserver? Heb je dit al eens geupdate?

Welk programma gebruik je om verbinding te maken met de citrixserver? Heb je dit al eens geupdate?

De ICA client versie 10. Deze is vrij recent geinstalleerd na de upgrade van de farm naar versie 4.5

Probeer de voorlaatste versie dan eens. Ik heb ook een 'nieuwe' versie, waar ik veel minder problemen mee had dan de versie daarvoor. Maar ik denk dat er mss alweer een nieuwe is. Dus...

Probeer de voorlaatste versie dan eens. Ik heb ook een 'nieuwe' versie, waar ik veel minder problemen mee had dan de versie daarvoor. Maar ik denk dat er mss alweer een nieuwe is. Dus...

Een afwijkende versie is voor ons geen optie omdat wij met flex-plekken werken en dus elke plek identiek dient te zijn.

Wat ik nu geprobeerd heb, is om de waardes van het Excel-sheet te kopieren naar naar een nieuw sheet. Helaas bleven de problemen bestaan. Daarom heeft de medewerker nu een nieuw profiel gekregen en daarmee zijn de problemen opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan