Toetsinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogvlieger

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2000
Ik heb een nieuwe computer gekocht en loop tegen het volgende probleem aan:

als ik een vraagteken wil zetten krijg ik bijv een )
als ik een apestaartje wil zetten krijg ik -

heb al gezocht bij instellingen maar weet niet zeker wat ik moet doen,

wie kan mij van a tot z vertellen wat ik moet doen ) ha,ha

alvast bedankt

ergens in het configuratiescherm naar landinstellingen... (heb geen windows meer dus weet niet precies) toestsenbord -> landinstellingen

of gewoon CTRL + SHIFT indrukken. (linker toetsen)

Waar zit op jouw toetsenbord het apestaartje? Shift 2? tweede toets rechts naast de L? of nog ergens anders?
En welke toetsenbordindeling staat er ingesteld (Configuratiescherm=>Datum, tijd, taal en landinstellingen=>Landinstellingen, tabblad Talen, optie Details)

ergens in het configuratiescherm naar landinstellingen... (heb geen windows meer dus weet niet precies) toestsenbord -> landinstellingen

of gewoon CTRL + SHIFT indrukken. (linker toetsen)

Kom hier niet verder mee

Waar zit op jouw toetsenbord het apestaartje? Shift 2? tweede toets rechts naast de L? of nog ergens anders?
En welke toetsenbordindeling staat er ingesteld (Configuratiescherm=>Datum, tijd, taal en landinstellingen=>Landinstellingen, tabblad Talen, optie Details)

Ben hier gekomen ziet er allemaal mooi uit maar probleem lost zich niet op.

Sorry wanneer ik valse verwachtingen heb gewekt, maar ik was nog niet aan een oplossing toe: ik wilde extra informatie van je. En misschien had ik ook even moeten uitleggen waarom.
Het toetsenbord stuurt bij het aanslaan van een toets een code naar de computer. Die code geeft de plaats aan van de toets op het toetsenbord, en geeft geen enkele informatie over de letter die je denkt te typen. Windows gebruikt intern een tabel (de 'toetsenbordindeling') om bij de code van het toetsenbord de juiste letter te vinden. Daarvoor heeft Windows zulke tabellen voor alle mogelijke toetsenborden. Het lijkt er dus op dat je een verkeerde toetsenbordindeling gebruikt.
Maar ... computers die in Nederland worden verkocht hebben als toetsenbordindeling bijna altijd Verenigde Staten (de overgrote meerderheid) of Verenigd Koninkrijk (Sony). Verder kent Windows nog een toetsenbordindeling Nederlands, maar een toetsenbord met die indeling ben ik nog nooit tegengekomen. Ik zou verwachten dat zowel het toetsenbord waar je op typt als de toestenbordindeling die staat ingesteld een van deze drie zou zijn. En er is met die drie geen enkele combinatie te maken die de fouten oplevert die jij beschrijft. Dat kan betekenen dat je een heel ongebruikelijk toetsenbord hebt (je hebt de computer wel in Nederland gekocht?), of dat er een ongebruikelijke toetsenbordindeling staat ingesteld. Maar het zou ook kunnen dat toetsenbord of toetsenbordindeling niet werkt zoals het hoort.
Daarom wil ik weten wat voor combinatie je hebt, en vandaar mijn vragen:
  • Waar zit bij jou het apestaartje op het toetsenbord?
  • En wat voor toetsenbordindeling gebruik je? Je vindt deze in Windows XP via het Configuratiescherm: Datum, tijd, taal en landinstellingen=>Landinstellingen, tabblad Talen, optie Details. De toetsenbordindeling staat in het veld waar ik een paars kader omheen heb gezet.

attachment.php

Bijlagen

• Tekstservices.JPG
    Tekstservices.JPG
    49,6 KB · Weergaven: 461
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan