toevoeg- en verwijderknoppen niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pkuipers

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2014
Hallo,

ik heb het volgende probleem: op een computer met Office 2010 een database gemaakt met formulieren, rapporten, enz. en dit werkt prima.
Vervolgens de database naar een andere computer gekopieerd waar ook Office 2010 opstaat en vervolgens werken mijn aangemaakte navigatie-, toevoeg- en verwijderknoppen niet meer?
Al ik dan op de tweede computer in VBA bijv. bij de Sub "volgende" een onderbrekingspunt plaats en het het formulier in Formulierweergave zet en op de knop "volgende" klikt gebeurt er niets, ik krijg ook niet het onderbrekingspunt te zien??

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Het enige verschil tussen de twee computers is dat nr. 1 64 bits is en nr. 2 32 bits.

Alvast bedankt,

Peter

Waarschijnlijk is het verholpen door de database eerst te decompileren.

bijv: "c:\program files\microsoft office\office14\msaccess.exe" "D:\all\a2010\postboek\pbx.accdb" /decompile

waarbij het 2e deel het filepath is naar jouw database

Gr Jan

Hallo Perpon,

bedankt voor je reactie maar helaas heeft dit niet geholpen.

Krijg je helemaal geen foutmeldingen?
En is op de 1e pc 64 bits Access en op de 2e 32 bits Access?
Heb je al geprobeerd op de 2e pc een nieuwe lege database te maken en de oude in z'n geheel te importeren?

Jan

Hallo Pernon,

ik heb volgens mij alles geprobeerd maar niets werkt. Wat me nu eigenlijk wel opvalt is dat alles wat ik in VBA geschreven heb het niet doet en alles met een (ingesloten) macro het wel doet??
Op de 1e computer staat Access 64 en op de 2e Access 32, ik heb het ook geprobeerd om op een 32 bits versie een ACCDE te maken en daarna ACCESS Runtime Files 32 bits te installeren en dan het programma te draaien maar dat lukte ook niet, dit had ik trouwens gedaan voordat ik Office 2010 in zijn geheel heb geïnstalleerd op de 2e computer.

Groetjes,

Peter

Het enige verschil tussen de twee computers is dat nr. 1 64 bits is en nr. 2 32 bits.
De 32 bits versie is niet compatibel met de 64 bits versie. Er is geen enkele reden te bedenken waarom je een 64 bits Office zou installeren. Sterker nog: Microsoft raadt het ten zeerste af! Zeker als je databases tussen verschillende pc's wilt kunnen uitwisselen. En ja, dat argument geldt óók voor 64 bits besturingssytemen, ook daarvan zegt Microsoft dat je veel beter af bent als je een 32 bits versie installeert.

Nou verschillen tussen de 32-64bits versie van Access vergen wel speciale aanpassingen van de vba code.
Dus als het even kan, ga terug naar de 32 bits versie anders vind je hier e.e.a. uitgelegd.

Gr Jan

Heren,

bedankt voor jullie advies. Ik heb op beide computers Windows 32 bit geinstalleerd en de 32 bit versie van Office.
Alles werkt nu naar behoren.

Groetjes,

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan