Toevoeg, verwijderd, update Query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronaldxx

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2009
Is het mogelijk een querie te maken of achter elkaar zodat gegevens worden toegevoegd, worden geupdate of records die niet meer bestaan worden verwijderd ?

Een Voorbeeldje zie de bijlagen:
De querietotaalaan bevat alle records die aan zijn geselecteerd via een ja/nee box. Via een toevoegquerie update ik deze in een tabel (test genaamd).

Nu is het zo dat als er vinkjes zijn veranderd dus de querietotaalaan veranderd, als ik dan de toevoegquerie gebruik update hij deze hele reeks als het ware er gewoon in. Ik zou willen dat hij de bestaande gegevens update als het ware of records verwijderd die niet meer bestaan.
3 Id's zijn belangrijk de rest is overige informatie, IDactiviteit, RisicoID en IDmaatregel.
Deze reeks van getallen mag maar 1 keer voorkomen.

Bijlagen

Code:
INSERT INTO Test ( IDactiviteit, Activiteit, Categorie, ActiviteitAanUit, RisicoID, [Risico's], Oorzaak, Gevolg, QuerieRisicosAan_K, QuerieRisicosAan_G, QuerieRisicosAan_T, QuerieRisicosAan_Q, QuerieRisicosAan_O, QuerieRisicosAan_Score, ActiviteitID, RisicosAanUit, IDMaatregel, Maatregel, QuerieMaatregelAan_K, QuerieMaatregelAan_G, QuerieMaatregelAan_T, QuerieMaatregelAan_Q, QuerieMaatregelAan_O, QuerieMaatregelAan_Score, Eigenaar, Refrentiedocument, IDRisico, MaatregelAanUit )
SELECT QuerieTotaalAan.IDactiviteit, QuerieTotaalAan.Activiteit, QuerieTotaalAan.Categorie, QuerieTotaalAan.ActiviteitAanUit, QuerieTotaalAan.RisicoID, QuerieTotaalAan.[Risico's], QuerieTotaalAan.Oorzaak, QuerieTotaalAan.Gevolg, QuerieTotaalAan.QuerieRisicosAan.K, QuerieTotaalAan.QuerieRisicosAan.G, QuerieTotaalAan.QuerieRisicosAan.T, QuerieTotaalAan.QuerieRisicosAan.Q, QuerieTotaalAan.QuerieRisicosAan.O, QuerieTotaalAan.QuerieRisicosAan.Score, QuerieTotaalAan.ActiviteitID, QuerieTotaalAan.RisicosAanUit, QuerieTotaalAan.IDMaatregel, QuerieTotaalAan.Maatregel, QuerieTotaalAan.QuerieMaatregelAan.K, QuerieTotaalAan.QuerieMaatregelAan.G, QuerieTotaalAan.QuerieMaatregelAan.T, QuerieTotaalAan.QuerieMaatregelAan.Q, QuerieTotaalAan.QuerieMaatregelAan.O, QuerieTotaalAan.QuerieMaatregelAan.Score, QuerieTotaalAan.Eigenaar, QuerieTotaalAan.Refrentiedocument, QuerieTotaalAan.IDRisico, QuerieTotaalAan.MaatregelAanUit
FROM QuerieTotaalAan
WHERE Querietotaalaan.IDactiviteit  & Querietotaalaan.RisicoID & Querietotaalaan.IDMaatregel NOT IN
(SELECT Test.IDactiviteit & Test.RisicoID & Test.IDmaatregel
FROM Test
);

Tardis

"records die niet meer bestaan worden verwijderd "

Hoe wil je iets verwijderen als ze niet bestaan??

Records bestaan wel maar worden uitgeschakeld door het vinkie. Maar die toevoegquerie rammende ze daarvoor er al in dus als ik daarna het vinkie uitzet en weer toevoeg bestaat hij niet meer maar staat hij er nog wel in.

Klinkt wazig snap ut, maar tis een soort van voor selectie uit een grote database. Die kijkt wat iemand aangevinkt heeft en dat dan naar een andere tabel verzend, maar de selectie bewerkt wordt en de record word uitgevinkt moet die ook uit die andere tabel worden gehaald.

@tardis, nu voegt hij niks meer toe? Er staat in de where statement toch.
voegt alles toe maar niet Waar ActiviteitId, risicoid en maatregel id gelijk is aan de Id's in de tabel.

Laatst bewerkt:
Bij mij wordt er ook niets toegevoegd als ik uitga van jouw voorbeeldbestand.
Da's logisch aangezien er niet aan de voorwaarde wordt voldaan.
Lijkt mij dus een kwestie van de juiste testgegevens gebruiken (daarna werkt het bij prima).

Tardois

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan