• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

toevoegen aan een lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

rhanssens

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
hello mede-excellers...

hoe kan je dmv een invoerveld + button in tabblad 1 een waarde toevoegen aan een lijst in tabblad 2.....?

alvast bedankt

greetz rhanssens

Hoi rhanssens,

Kun je misschien iets specifieker zijn.
Misschien een voorbeeldje?

specifiekere vraag

ik heb op tabblad 2 een lijst met waarden (in mijn geval polisnummers) in kolom A gemaakt. Deze kolom moet kunnen worden aangevuld met extra polisnummers die in de toekomst worden aangemaakt.

Op tabblad 1 heb ik op dit moment in cel A1 een invoerveld waarin je een polisnummer kan invullen. In cel B1 komt dan te staan of het in A1 ingevulde nummer in de lijst op tabblad 2 voorkomt.
Als er in B1 wordt weergegeven dat dit nummer niet voorkomt wil ik dit nummer aan de lijst toevoegen.
Ik wilde dit graag doen door een invoerveld op tabblad 1 toe te voegen waarin je het desbetreffende nummer kwijt kan en een button die het nummer dan aan de lijst moet doen toevoegen...

ik hoop dat dit nu duidelijk genoeg is, want wegens privacyredenen kan ik niet het voorbeeld sturen waarmee ik momenteel bezig ben..

greetz

rhanssens

Hoi rhanssens,

Ik heb ff een voorbeeld bestandje gemaakt.

Op blad1 Cel A1, kun je een getal of een woord intypen. Als dit woord niet voorkomt in Kolom1 van Blad2, dan wordt de knop bruikbaar (enabled). Als je dan op deze knop drukt zet hij de inhoud van cel A1 naar de laatste rij in Blad2 kolom A.

Laat maar horen of dit in de buurt komt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan