• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

toevoegen faalt bij kopiëren naar opnieuw geopend bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het volgende doet zich voor:
Ik open eerst Product.xls en vervolgens Bestelling.xls.
Daarna in Product.xls in List Box Bestelling.xls klikken en op koppelen drukken en je kunt tussen de twee bestanden switchen.

Als ik eerst Bestelling.xls open en daarna Product.xls, dan is Bestelling.xls niet in de List Box en je kunt niet koppelen. Is er ook iets als een “refresh” knop, zodat eerder geopende xls-bestanden in de List Box van Product.xls verschijnen?

Groet Nono

JA, even op bestelling.xls klikken en dan weer op produkt.xls ;)

Je kunt natuurlijk ook eenvoudig een manuele refresh toevoegen, maar dit is de enige uitzondering waarbij het ooit nodig zou zijn, in elk ander geval (waar produkt.xls open is) gebeurd het updaten wel altijd goed.

OVERIGENS: indien je op de "zoeken" knop drukt wordt bestelling.xls automatisch gekoppeld. Dus hoewel bestelling.xls niet voorkomt in de lijst gaat het wel gewoon goed als je meteen met zoeken begint !

Ter afsluiting heb ik nog een nieuwe file aangemaakt voor een overzicht van de bestellingen en om bestellingen te kunnen openen: Index.xls.
In deze file heb ik ook een List Box opgenomen en een knop Koppelen, die naar geopende bestanden verwijst.
De bestanden staan in C:\Klanten en de bestellingen in C:\Klanten\Bestellingen.
Een overzicht van de functies van de verschillende knoppen in de files heb ik in een table samengevat.

.......................Bestandsnaam.xls
Product Bestelling Index

Zoeken naar Ga naar Product Ga naar Bestelling
Ga naar Bestelling Bestelling Opslaan Open Bestelling
Koppelen Toevoegen aan Index Index Opslaan
Ga naar Index

De verschillende bestanden zijn bijgevoegd.

Nogmaals bedankt voor je hulp

Groet Nono

Bekijk bijlage Product.xls

Bekijk bijlage Index.xls

Bekijk bijlage Bestelling.xls

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan