Toevoegen namen bij afooplijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alucard

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2009
Beste allemaal,

Enige tijd geeden ben ik geholpen met het maken van een leeglooplijst in calc. Deze werkt nu helemaal super echter er is een probleem. Er zijn plotseling 2 mensen bijgekomen. Ik heb deze namen bijgevoegd maar nu doen deze 2 niet mee in de leeglooplijst. Weet iemand hoe ik dit moet/kan aanpassen dat ook deze mee gaan in de lijst?

Het betreffen dan de 2 laatste namen van de kolommen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groeten Alucard

Bijlagen

Weet niet precies wat je bedoelt, maar ik zag dat de kolommen R t/m Y van Michiel en Sandra niet gevuld werden.

Die heb ik geselecteerd bij Rob en vervolgens naar beneden gesleept zodat ze ook voor Michiel en Sandra tellen.

Nu tellen ze op blad 1 wel mee in het overzicht.

Nogmaals, weet niet of dat de bedoeling was, maar ik heb het bestand bijgevoegd

Bijlagen

Hoi DiGro,

Dat die laatste 2 namen niet mee doen is inderdaad het probleem. Als je daar op de dienst D1 klikt bijvoorbeeld blijft hij gewoon in de lijst staan en dat is net de bedoeling, dat hij uit de keuzelijst verdwijnt.

Hij verdwijnt wel als je een van de andere namen kiest maar als jij bij bijvoorbeeld Michiel een D1 kiest blijft hij gewoon in de keuze lijst bij bijv. Rob. Doe je het andersom, dus eerst bij Rob de D1 kiezen verdwijnt hij wel bij Michiel!

Ik hoop dat ik het zo wat duidelijker heb kunnen maken.

Groeten Alucard

ps: wel super bedankt voor de snelle reactie!

Gevonden ! :thumb: Het zit hem in de matrix-formules op Blad 2 !

Die zijn gemaakt op de eerste rij met 12 personen en daar zijn de twee extra personen nog niet in verwerkt.

Die matrix-formules moeten dus allemaal met (2) twee opgehoogd worden.

Bijvoorbeeld:

De matrix-formule in B85 t/m B91 op Blad 2 luidt:
Code:
{=INDEX(Diensten;KLEINSTE(ALS(AANTAL.ALS(Blad1.B100:[U]B111[/U];Diensten);"";RIJ(Diensten));RIJ(Diensten)))}

maar moet dus in plaats van 111 nu 113 worden:
Code:
{=INDEX(Diensten;KLEINSTE(ALS(AANTAL.ALS(Blad1.B100:[U]B113[/U];Diensten);"";RIJ(Diensten));RIJ(Diensten)))}

uit de Help:

Matrixformules bewerken
1.Selecteer het celbereik of matrice die de matrixformule bevat. Plaats de celcursor binnen het matrixbereik om de gehele matrix te selecteren en druk op Ctrl + /, waarbij / het deelteken is op het numerieke toetsenbord.
2.Druk op F2 of plaats de cursor op de invoerregel. Via beide handelingen kunt u de formule bewerken.
3.Nadat u wijzigingen hebt aangebracht, drukt u op Ctrl+Shift+Enter.

Het is ZEER BELANGRIJK dat je op Shift+Ctrl+Enter drukt, anders zal het niet gaan werken/wijzigen.

Ik heb het aangepast in mijn bijgevoegde bestand

Bijlagen

Hoi Dirgo,

Helemaal TOP man :thumb:. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet helemaal snap hoe je het nou geflikt hebt maar "YOU DID IT" dit is inderdaad helemaal de bedoeling.

Ik ga zelf ook nog even vogelen met een oud layout rooster om te zien of ik nu begrijp wat er gedaan moet worden!

Hartstikke bedankt in ieder gevan!

Groeten Alucard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan