toevoegen registry-entry

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelj

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2004
Berichten
144
Hi,

Weet iemand hoe ik de onderstaande registry-entry kan toevoegen tijdens slipstreamen van Windows2000 en Unofficial SP5.1, zodat dit onderdeel uitmaakt van de nieuwe install-CD?

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Atapi\Parameters]
"EnableBigLba"=dword:00000001

Alvast bedankt,
Marcel
 
Kijk hier voor alle mogelijkheden m.b.t. (o.a.) het laten uitvoeren van opdrachten tijdens/na de installatie van W2000/XP.
Kijk ook de mogelijkheden van het reg.exe commando na, die (naar ik hoop) ook onder W2000 beschikbaar is. Zou dan in een batch-aanroep het volgende moeten zijn (voor wat je wilt bereiken):
reg.exe add "HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Atapi\Parameters" /v "EnableBigLba" /t REG_DWORD /d 1 /f

Probleem echter is dat (ook al zou je het zo vroeg mogelijk in de installatie invoegen) het vlgs. mij je niet gaat helpen: De installatie zal toch onder die 136 GB grens blijven hangen, omdat je vóóraf de partities moet formatteren etc. dus moet je op het moment van paritioneren/formatteren al die BigLBA ondersteuning hebben. Ik zie alleen mogelijkheden als je de Windows2000 installatie-software vóóraf slipstreamed met servicepacks of updates die BigLBA toegang mogelijk maken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hi dnties,

Bedankt voor je link. Dat zijn nog al wat mogelijkheden, die moet ik eens op m'n gemak gaan bekijken.
Mijn bedoeling is idd om deze entry tijdens het slipstreamen van 2K-Pro en Unofficial SP5.1 (deze is NA SP4) toe te voegen, zodat ik een installatie CD heb met SP4 - SP5.1 en de bewuste entry.
Bij de installaties tot nu toe heb ik de entry meteen na de install als een vd eerste acties handmatig uitgevoerd via regedit.
Ik hoop dus, dat ik dat in de install-CD kan inbakken, dus als je daar een snelle oplossing voor op de plank heb liggen, hou ik me aanbevolen.

In ieder geval bedankt voor je hulp tot nu toe.

Groetjes,
Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan