• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toevoegen rij(en)

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransol1

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Berichten
14
Hallo,

ik heb een kleine uitdaging,
ik moet metingen uitvoeren, soms 10 kabels en dan weer 200 stuks
ik zou graag willen kiezen hoeveel rijen ik er bij zou willen.
In A8 zit een verborgen regel, hier wil ik een kopie van toevoegen.(kiezen hoeveel stuks)


Vast bedankt, Frans
 

Bijlagen

  • Voorbeeld rijen toevoegen.xlsx
    25 KB · Weergaven: 27
Waarom al die verborgen kolommen en samengevoegde cellen? Als je de samengevoegde cellen even wegdenkt, werkt dit volgens mij wel.


Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Range("A14:AH10000").Borders.LineStyle = xlNone
    With Range("A14:AH" & InputBox("Voer het gewenst aantal rijen in!") + 13).Borders
        .LineStyle = xlContinuous
    End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er een tabel van maken...
Code:
[FONT=Verdana,Arial,Tahoma,Calibri,Geneva,sans-serif]Private Sub CommandButton1_Click()
  For j = 1 To InputBox("Voer het gewenst aantal rijen in!")
    ListObjects(1).ListRows.Add
  Next
End Sub
[/FONT]
 
Je hebt die verborgen rij niet nodig als opmaak

zolang je binnen de tabel een rij selecteert van Kolum A tm AH en je doet invoegen dan wordt ook de opmaak gekopieerd van de rij direct boven het invoeg bereik.

Ik heb dus een code gemaakt waarmee jij alleen een aantal regels hoeft te selecteren, dat hoeft niet het exacte bereik te zijn alleen een 4 cellen onderelkaar in kolom A of willekeurige andere kolom zal bij klikken op de knop zorgen dat 4 rijen worden ingevoegd. voor het hele bereik van kolom A tm AH.


Code:
Sub RijenInvoegen()

Selection.Cells(Selection.Row, 1).Resize(Selection.Rows.Count, 34).Insert Shift:=xlDown, CopyOrigin:=xlFormatFromLeftOrAbove

End Sub
 
of zo. natuurlijk zonder samengevoegde cellen.
 

Bijlagen

  • rijen toevoegen (1).xlsm
    877,9 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan