• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toevoegen van Excel worksheet afkomstig van SharePoint in Powerpivot datamodel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thema

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2003
Ik werk met Excel 2013, 64 bit versie. Ik maak veel gebruik van Odatastreams. Met behulp van PowerPivot (beheer functie) maak ik een datamodel.
Ik wil echter ook een Excel spreadsheet in het datamodel opnemen.
Alle documenten bewaren wij op SharePoint.
Het lukt mij niet een op excel worksheet die op SharePoint staat toe te voegen aan het datamodel :(
Als ik een worksheet uit de "Mijn Documenten" folder haal lukt dit wel

Wat kan hier het probleem zijn?

Dit kan alleen als je ook Sharepoint Excel Services hebt. Maar ook dan kan er sprake zijn van een ontwerp fout in je systeem. Mijn suggestie zou zijn: haal de tabel met gegevens uit je workbook, maak er een gewone sharepoint list van, en koppel die weer aan je workbook. Nu kun je in een ander workbook de list ook eenvoudig inlezen in je data model.

Krijg het niet voor elkaar

He pixcel ,
bedankt voor je snelle reactie.
een paar ker geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.

In dit plaatje zie je de situatie in de verkenner:
plaatje 1.JPG

In dit plaatje zoals het zichtbeer is in Excel:
plaatje2.JPG

Dus... Lijkt mij nogal aan te sluiten bij mijn tip dat je er een schijfletter aan moet toekennen (zie posting #2)... :rolleyes:
Anders eens Netwerk openklappen in Excel (zie je tweede schermafdruk) en kijken of daar de netwerkkoppeling te zien (en te selecteren) is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan