Toevoegen van figuur verplaatst andere objecten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan65

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Ik maak regelmatig presentaties, en heb dan per slide dikwijls een combinatie van tekstvakken, foto's, figuren, Excel-tabelletjes, Excel-grafieken,......
Ik kon deze plaatsen zoals ik het graag zag, en als ik iets toevoegde, bleef alles onveranderd en moest ik enkel het nieuwe item nog positioneren, of vergroten of verkleinen.
Nu heb ik een nieuwe versie van Powerpoint, versie 2002 (10.6819.6830)SP3.
Als ik nu echter bvb 5 objecten mooi geplaatst heb op de dia, en wil een 6de toevoegen, worden de 5 eerste door elkaar gegooid, en de afmetingen ervan veranderen. Dit kost mij telkens weer heel wat tijd om dit terug te ordenen.
Kan iemand mij hiermee helpen ?

Misschien moet je dit eens proberen: klik je objecten aan terwijl je de Ctrl toets ingedrukt houdt. Klik dan met rechtermuisknop op 1 van de aangeklikte objecten, en kies Groeperen. Dan vormen ze 1 geheel, dat verschuifbaar en vergrootbaar/verkleinbaar is maar telkens als groep.

Goed idee. Heb ik geprobeerd, maar het lukt nog niet. Ik had een voorbeeld genomen met een figuur, enkele tekstvakken en enkele pijlen. Als ik eerst alles groepeer, en dan een figuur toevoeg (uit bestand), wordt het gegroepeerde geheel zeer klein. Als ik dit terug vergroot, komt het niet terug goed : 3 van de 4 tekstvakken zijn van formaat veranderd en groter geworden. Ze staan ook op een andere plaats.

Ik kan toch moeilijk geloven dat ik alleen dit probleem heb ???
Zijn er geen instellingen die kunnen gekozen worden, om alles op zijn plaats te houden??

Het is natuurlijk ook mogelijk dat het niet op te lossen is ?:confused:
Het is in elk geval een hele stap achteruit, in plaats van vooruit, met een nieuwere versie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan