Toevoegen van record in sql lukt me niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

thapriest

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Sorry, ben ik weer, ik leer steeds meer door jullie hulp, maar hier kom ik nog even niet uit.

Ik heb de volgende code voor het maken en toevoegen van gebieden in sql, die hij in de backend (van de site, onder Modx) weer uitlijst en netjes weergeeft.

Nu kan ik ze netjes bewerken en/of verwijderen, gaat perfect, maar wanneer ik nu wil toevoegen, krijg ik niet de invoervelden om wat in te vullen, i.p.v daarvan zegt hij direct gebied is opgeslagen en komt er een record in te staan met als naam de huidige tijd, en als datum 0000-00-00.

Wie kan me een duwtje in de juiste richting geven?

PHP:
	if ($_GET['action'] == 1) {
			// Laat gebieden zien
			if (!isset($_GET['sortorder'])) {
				$sortorder = 'gebied';
			} else {
				$sortorder = $_GET['sortorder'];
			}
			$sql = "SELECT * FROM `reizen_gebieden` ORDER BY `".$sortorder."` ASC";
			$result = $modx->db->query($sql);
			$num = mysql_num_rows($result);
			if ($num > 0) {
			$list = '<script type="text/javascript">
			<!--
			function delete_subscriber(a,b,c,d)
			{
			answer = confirm("'.$lang_gebieden_gebiedverwijder.'\n"+b+" "+c+" - "+d)
			if (answer !=0)
				{
				location = "index.php?a=112&id='.$modId.'&action=4&nid="+a
				}
				}
				//-->
				</script>';
				$list .= '<table style="font-size: 12px;" width="700">';
				$list .= '<tr>';
				$list .= '<td><a href="index.php?a=112&id='.$modId.'&action=1&sortorder=gebied"><strong>'.$lang_gebieden_gebied.'</strong></a></td><td><a href="index.php?a=112&id='.$modId.'&action=1&sortorder=gebied"><strong>'.$lang_gebieden_actie.'</strong></a></td><td><a href="index.php?a=112&id='.$modId.'&action=1&sortorder=gebied"><strong>'.$lang_gebieden_gemaakt.'</strong></a></td><td><strong>'.$lang_gebieden_action.'</strong></td>';
				$list .= '</tr>';
				$i=0;	
				while($i < $num){		
					$row = $modx->db->getRow($result);	
					$list .=	'<tr>';
					$list .= '<td>'.mysql_result($result,$i,"gebied").'</td><td><a href="index.php?a=112&id='.$modId.'&action=2&nid='.mysql_result($result,$i,"id").'">'.$lang_reis_edit.'</a> | <a href="index.php?a=112&id='.$modId.'&action=4&nid='.mysql_result($result,$i,"id").'" onclick=" delete_subscriber(\''.mysql_result($result,$i,"id").'\',\''.mysql_result($result,$i,"gebied").'\'); return false;">'.$lang_reis_verwijder.'</a></td><td>'.mysql_result($result,$i,"datum").'</td>';
					$list .= '</tr>';
					$i++;
				}
				$list .= '</table>';

echo $list ;
				$list1 .= '<tr>';
				$list1 .= '<table style="font-size: 12px;" width="700">';
				$list1 .= '<td><a href="index.php?a=112&id='.$modId.'&action=5&nid='.mysql_result($result,"id").'">'.$lang_reis_voeg_toe.'</a></td';
				$list1 .= '</tr>';
				echo $list1 ;
			} else {
				echo $lang_gebieden_geengebied;
			}
		} elseif ($_GET['action'] == 2) {
			// 
			$sql = "SELECT * FROM `reizen_gebieden` WHERE id = '".$_GET['nid']."'";
			echo '<div class="content_">
					<p><br />'.$lang_gebieden_bewerk_gebied.'</p>
					<form action="index.php?a=112&id='.$modId.'&action=3&nid='.$_GET['nid'].'" method="post">
					<input type="hidden" name="datum" value="'.mysql_result($result,$i,"datum").'"></input>
					<b>'.$lang_gebieden_gebied.'</b><br /><input type="text" size="50" maxlength="50" name="gebied" value="'.mysql_result($result,$i,"gebied").'"></input><br />
					<input type="submit" value="'.$lang_gebieden_opslaan.'"></input></div>';
		} elseif ($_GET['action'] == 3) {

// Bewerk
			$sql = "UPDATE reizen_gebieden SET gebied='".$_POST['gebied']."'WHERE id='".$_GET['nid']."'";
			echo $lang_gebieden_veranderd;
				} elseif ($_GET['action'] == 4) {
			// Verwijder
			$sql = "DELETE FROM reizen_gebieden WHERE id='".$_GET['nid']."'";
			echo $lang_gebieden_verwijderd;

} elseif ($_GET['action'] == 5) {
			//Voeg toe
			$sql = "INSERT INTO reizen_gebieden VALUES('',now(),'".$_POST['gebied']."')";
			echo $lang_gebieden_opgeslagen;	

}
}

Datum issue inmiddels eruit gehaald, ik had de now () op de verkeerde plek staan ;)

Laatst bewerkt:
Het toevoegen is me inmiddels gelukt( als ik niet zo stom was geweest om 2 x dezelfde action aan te roepen, was ik daar gisteren al achter:P.

Maar nu wil ik hem dus onder de records weergeven, dat als je er ééntje mist, je hem dus kunt toevoegen, dit schijn ik nog niet helemaal voor elkaar te krijgen, want tot nu toe komt hij achter elk record te staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan