Toevoegen van records via een formulier

• Onderwerp starter Onderwerp starter Smok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Smok

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2005
Ik heb een probleem in Access waar ik niet uit kom. :mad: Ik heb een tabel klanten, een tabel orders en een tabel produkten. Deze zijn allemaal gekoppeld met een relatie. De tabel klanten is het hoofdformulier. Een subformulier [orders] is in het hoofdformulier ingebracht omdat elke klant een oneindig aantal orders in kan brengen. In het ordersformulier is een subformulier ingebracht [produkten] zodat elke order een oneiding aantal produkten kan bevatten. Nu wil ik in dit formulier via een zoeklijst produkten inbrengen zodat ik op dit formulier[produkten] direct de berekening kan maken wat de produkten kosten etc. Ik krijg het niet voor elkaar de produkten op dit formulier in de gegevensweergave via de zoeklijst in te brengen zonder dat deze automatisch een nieuw record toevoegt aan produkten, en via de zoeklijst wordt er ook geen heel record geselecteerd. Hoe moet ik dit nu werkend krijgen? Ik ben wanhopig:8-0:

Klanten en orders, zou ik in het hoofdformulier zetten. Producten in het subformulier.

Een perfect voorbeeld hiervan, is terug te vinden in de help, "Noorderwind.mdb"

Noorderwind

de gegevens van Noorderwind zijn anders. Ik had daar al naar gekeken en de relaties op deze manier gelegd. Ik krijg daar geen zoeklijst waar ik de produkten in de orders kan brengen dus is dit de oplossing niet. Bedankt voor de reactie maar ik ben er nog niet uit!

Ik weet nu niet wat je bedoeling is. maar ik vermoed,

Je selcteert een klant, dan vul je het ordernr. in, en dan ga je de producten kiezen die besteld zijn, of aangekocht zijn, en zodanig een factuur kan afdrukken.

Dit vind je toch terug in "Noorderwind"

Zoals ik al gezegd heb :

Maak een query met de 3 velden. Maak een form op basis van Klanten,Orders. Nu een subform, met de producten. Voor productnaan, in je subform, gebruik je een een keuzelijst met invoervak, op basis van je produkten. kies nu een klant, vul je ordernr. in en ga naar het subform. Bij productnaam, krijg je dan toch de keuzen tussen de producten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan