• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toevoegen/Wijzigen via Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

SimonBezemer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2013
Goedemiddag,

Ik probeer al 2 weken lang een goede database te krijgen om offerte toe te voegen en of deze te wijzigen via userform. (wegschrijven)

In de bijlage heb ik een aardige opzet vind ik zelf, alleen ik krijg de VBA code niet goed.

Toevoegen en wijzigen op blad 1 en weg schrijven in tab DATA

zou iemand mij kunnen helpen?

alvast bedankt voor de inspanning.

Gr. Simon

Bekijk bijlage Offerte invoeren.xlsm

Hoi,

Hieronder een code voor het toevoegen van gegevens. Dit moet je denk ik al op weg helpen om daarvoor de hele code te schrijven.

Code:
Private Sub cmdToevoegen_Click()
Dim lngRow As Long
    With Sheets(2)
        lngRow = .Columns(1).Find("*", , xlValues, , xlByRows, xlPrevious).Row
        .Cells(lngRow, 1) = FillNaamschip.Value
        .Cells(lngRow, 2) = Filldatumaanvraag.Value
        .Cells(lngRow, 3) = Fillverzekerde.Value
        'enzovoorts
    End With
End Sub

Succes! :thumb:

Ik zou niet al die waardes in de G-kolom plaatsen. Dat werkt vertragend.
Verder zou je gebruik kunnen maken van 1 userform. Door het invoeren van de naam van een schip zou de bijbehorende gegevens (indien aanwezig) in de overige velden geplaatst kunnen worden.
Is het wellicht een idee om voor onder meer de materialen en soort schip een combobox te gebruiken met een lijst van de mogelijkheden? Nu bestaat het gevaar dat men ipv polyester ook polyesster oid typt.
Daarnaast kan je ipv checkboxen voor akkoord beter kiezen voor optionbuttons. Men zou nu bijvoorbeeld zowel ja als nee als wacht aan kunnen klikken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio

Bedankt,

Goede ideeen, Maar hoe regel ik dit?

Nogmaals bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan