Ronaldxx
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 dec 2009
Toevoegquerie, Where statement
Ik maak gebruik van een toevoeg querie die een rij gegevens kopieerd naar een tabel waarbij er een Id word gekoppeld aan deze records. Het voorbeeld:
De omlijste records is dus een toevoeging door de querie, deze records horen bij elkaar een andere querie haalt dit eruit door de gemeenschappelijke 3.
Nu is het probleem als ik een wijziging doe in deze bij elkaar horende records dan voegt hij ze eronder toe. Dus dan krijg ik nog zo'n samenvoeging hij kijkt dan niet of deze al bestaat.
Is dit mogelijk ? Dat als ik een wijziging doe in bijvoorbeeld records horende bij 3, dat hij ze dan update als het ware. Als er een paar records erbij gekomen zijn deze update of als er een paar zijn verwijderd hij deze eruit haald horende alleen bij 3.
Deze sql gebruik ik op dit moment, er worden aardig wat gegevens weg geschreven. Misschien net optimaal misschien pas ik dit aan naar alleen id's.
Ik maak gebruik van een toevoeg querie die een rij gegevens kopieerd naar een tabel waarbij er een Id word gekoppeld aan deze records. Het voorbeeld:
De omlijste records is dus een toevoeging door de querie, deze records horen bij elkaar een andere querie haalt dit eruit door de gemeenschappelijke 3.
Nu is het probleem als ik een wijziging doe in deze bij elkaar horende records dan voegt hij ze eronder toe. Dus dan krijg ik nog zo'n samenvoeging hij kijkt dan niet of deze al bestaat.
Is dit mogelijk ? Dat als ik een wijziging doe in bijvoorbeeld records horende bij 3, dat hij ze dan update als het ware. Als er een paar records erbij gekomen zijn deze update of als er een paar zijn verwijderd hij deze eruit haald horende alleen bij 3.
Deze sql gebruik ik op dit moment, er worden aardig wat gegevens weg geschreven. Misschien net optimaal misschien pas ik dit aan naar alleen id's.
INSERT INTO Test ( IDactiviteit, Activiteit, Categorie, ActiviteitAanUit, RisicoID, [Risico's], Oorzaak, Gevolg, QuerieRisicosAan_K, QuerieRisicosAan_G, QuerieRisicosAan_T, QuerieRisicosAan_Q, QuerieRisicosAan_O, QuerieRisicosAan_Score, ActiviteitID, RisicosAanUit, IDMaatregel, Maatregel, QuerieMaatregelAan_K, QuerieMaatregelAan_G, QuerieMaatregelAan_T, QuerieMaatregelAan_Q, QuerieMaatregelAan_O, QuerieMaatregelAan_Score, Eigenaar, Refrentiedocument, IDRisico, MaatregelAanUit, WerkpakketID )
SELECT QuerieTotaalAan.IDactiviteit, QuerieTotaalAan.Activiteit, QuerieTotaalAan.Categorie, QuerieTotaalAan.ActiviteitAanUit, QuerieTotaalAan.RisicoID, QuerieTotaalAan.[Risico's], QuerieTotaalAan.Oorzaak, QuerieTotaalAan.Gevolg, QuerieTotaalAan.QuerieRisicosAan.K, QuerieTotaalAan.QuerieRisicosAan.G, QuerieTotaalAan.QuerieRisicosAan.T, QuerieTotaalAan.QuerieRisicosAan.Q, QuerieTotaalAan.QuerieRisicosAan.O, QuerieTotaalAan.QuerieRisicosAan.Score, QuerieTotaalAan.ActiviteitID, QuerieTotaalAan.RisicosAanUit, QuerieTotaalAan.IDMaatregel, QuerieTotaalAan.Maatregel, QuerieTotaalAan.QuerieMaatregelAan.K, QuerieTotaalAan.QuerieMaatregelAan.G, QuerieTotaalAan.QuerieMaatregelAan.T, QuerieTotaalAan.QuerieMaatregelAan.Q, QuerieTotaalAan.QuerieMaatregelAan.O, QuerieTotaalAan.QuerieMaatregelAan.Score, QuerieTotaalAan.Eigenaar, QuerieTotaalAan.Refrentiedocument, QuerieTotaalAan.IDRisico, QuerieTotaalAan.MaatregelAanUit, [Forms]![Werkpaketten]![WerkpakketID] AS Expr1
FROM QuerieTotaalAan;
Bijlagen
Laatst bewerkt: