Toevoegquery voegt niet alle regels toe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rienko

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2011
Berichten
2
Wie kan mij zeggen wat er fout is.

Ik heb een toepassing gebouwd voor het uitvoeren van audits. Daarvoor voeg ik door middel van een toevoeg query de audit regels (Deficienies) toe aan de onderwerpen (Claims) die geauditeerd moeten worden. De applicatie is nu ruim een jaar operationeel en functioneerd naar behoren.

Nu zijn recent een twee tal audit regels toegevoegd. Hiervoor heb ik de tabel met de eisen moeten aanpassen door het toevoegen van twee kolommen. Een voor het nummer van de audit regel en ��n voor het bepalen van de volgorde in formulieren. Op verzoek is er namelijk een cijfer letter combinatie toegevoegd als aan de audit regel Daarna heb ik de twee eisen toegevoegd.

Volgende stap was het aanpassen destination tabel en de toevoeg query met de nieuwe kollommen.

Probleem is nu dat de twee nieuwe regels niet worden toegevoegd in de destination tabel. De volgende fout melding verschijnt op het scherm.
>>Tool set didn�t add 92 records to the table due to key violations<<
Dit zijn precies de laatste regels met audit regels die zijn toegevoegd. De toevoeg tabel geeft wel de regels weer.

Ik heb alles al gecontroleerd maar kan niet achterhalen waar het fout gaat

Onderstaand het ontwerp van de verschillende tabellen en de toevoeg query

De toevoeg query

INSERT INTO tbl_Audit_result_Invoer ( Record_Claim_nr, Defieciencie_ID, Deficiency_nr, Claim_ID, Dealer_Audit_Info_ID )
SELECT tbl_Claims.RecordNr, tbl_Deficiencies.Deficiencie_ID, tbl_Deficiencies.Deficiency_nr, tbl_Claims.Claim_ID, tbl_Claims.Dealer_Audit_Info_ID
FROM tbl_Claims, tbl_Deficiencies
WHERE (((tbl_Claims.RecordNr) Is Not Null) AND ((tbl_Claims.Dealer_Audit_Info_ID)=[Forms]![frml_Dealerlijst]![frm_Dealer_Audit_Info_Subform].[Form]![ID_Dealer_Info]));

Source tabel 1
Name: tbl_Deficiencies
Field Name: Deficiencie_ID; Data Type: Number; Field Size: Long integer, decimal places: auto; Default value: 0; Required: No; Indexed: Yes (No Duplicates)
Field Name: Deficiency_nr; Data Type: Text; Field Size: 10, Required: No; Allow Zero Length: Yes; Indexed: No
Field Name: Deficiency_Description; Data Type: Memo
Field Name: Catergorie_ID; Data Type: Number; Field Size: Long integer, decimal places: auto; Default value: 0; Required: No; Indexed: Yes (No Duplicates)
Field Name: Groep_Volgnummer; Data Type: Number; Field Size: Long integer, decimal places: auto; Default value: 0; Required: No; Indexed: No

Source tabel 2
Claim_ID; Auto Number; Long Integer; New Values: Increment; Indexed: Yes(No Duplicates)
RecordNR; Number; Field Size: Double,; Rquired: No; Indexed: No
Dealer_Audit_Info_ID; Number; Long integer; Default value: 0; Required: No; Indexed: Yes (No Duplicates)

Destination Table
Audit_Result_ID; Auto Number; Long Integer; Increment; Indexed; Yes (No Duplicates)
Record_Claim_nr; Number; Long integer; Default value: 0; Required: No; Indexed: No
Defieciencie_ID; Number; Long integer; Default value: 0; Required: No; Indexed: No
Claim_ID; Number; Long integer; Default value: 0; Required: No; Indexed: No
Dealer_Audit_Info_ID; Number, Long integer; Default value: 0; Required: No; Indexed: No
Deficiency_nr; Text; Field Sixe: 10; Required: No; Allow Zero Length: Yes; Indexed: No;

Wie weet de oplossing

Groet

Rienko
 
Het is voor ons een (heel) stuk handiger als je een voorbeeldje zou posten, zodat we niet zelf alle tabellen hoeven na te bouwen. Met een paar testrecords. Kan dat alsnog? Liefst in 2003 format??
 
Toch alvast wat opmerkingen:
Tabel tbl_Deficiencies:
Field Name: Deficiencie_ID Indexed: Yes (No Duplicates)
Field Name: Catergorie_ID Indexed: Yes (No Duplicates)

Twee verschillende velden, die alletwee als sleutelveld zijn ingericht. (Geen duplicaten). Is dit een gecombineerde sleutel?

Tabel tbl_Claims:
Source tabel 2
Claim_ID Indexed: Yes(No Duplicates)
Dealer_Audit_Info_ID Indexed: Yes (No Duplicates)

Zelfde vraag...

Veld RecordNR:
In [Source tabel 2] ingesteld als RecordNR; Number; Field Size: Double
In [Destination Table] ingesteld als Record_Claim_nr; Number; Long integer
Is niet identiek...
 
Opgelost

Dank voor de reacties.

Helaas was het voor mij niet mogelijk om de database met test data op te nemen.

Inmiddels is het probleem opgelost.

het oorspronkelijke probleem was dat nieuwe regels die in de tabel met audit eisen waren toegevoelgd, niet door de query met aanvullende informatie in de niewe tabel werden toegevoegd. Alle oude audit eisen werden wel zonder probleem toegevoegd.

Oorzaak lag in het feit dat in de back end van de database nog de oorspronkelijke tabellen met audit eisen als backup stonden met koppleingen naar andere tabllen. De aanpassingen waren echter in de tabellen in het front end gemaakt. Door de koppelingen en de tabellen in het backend te verwijderen is het probleem opgelost.

Hartelijk dank in iedergeval voor de bereidheid om mee te denken.

Rienko
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan