Toevoegquery

• Onderwerp starter Onderwerp starter musti
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb even snel gekeken, en het klopt inderdaad wel dat je de leerling uit alle klassen verwijdert. Je zou iets als dit moeten hebben:

strSQL = "DELETE [leerling/klas].* " & vbCrLf
strSQL = strSQL & "FROM [leerling/klas] " & vbCrLf
strSQL = strSQL & "WHERE id_leerling=" & Me.Keuzelijst142 & " " & vbCrLf
strSQL = strSQL & "AND [id_klas] = " & Me.Keuzelijst142.Column(3)

Dit werkt in het huidige voorbeeld niet, omdat je als derde kolom nu een tekstkolom hebt met de naam van de groep. Je moet aan de keuzelijst Leerling/Klas dus een nieuwe kolom moeten toevoegen met het KlasID. Die kolom kun je in de keuzelijst een breedte van 0 cm geven, zodat je hem niet ziet.
Ik zal er vanavond nog wel een werkend voorbeeld van maken, als je er zelf niet uitkomt.

Ik heb even snel gekeken, en het klopt inderdaad wel dat je de leerling uit alle klassen verwijdert. Je zou iets als dit moeten hebben:

strSQL = "DELETE [leerling/klas].* " & vbCrLf
strSQL = strSQL & "FROM [leerling/klas] " & vbCrLf
strSQL = strSQL & "WHERE id_leerling=" & Me.Keuzelijst142 & " " & vbCrLf
strSQL = strSQL & "AND [id_klas] = " & Me.Keuzelijst142.Column(3)

Dit werkt in het huidige voorbeeld niet, omdat je als derde kolom nu een tekstkolom hebt met de naam van de groep. Je moet aan de keuzelijst Leerling/Klas dus een nieuwe kolom moeten toevoegen met het KlasID. Die kolom kun je in de keuzelijst een breedte van 0 cm geven, zodat je hem niet ziet.
Ik zal er vanavond nog wel een werkend voorbeeld van maken, als je er zelf niet uitkomt.

ik kom er niet uit.
bedankt voor uw moeite

Volgens mij is dit wat je bedoelt.
Overigens raad ik je aan, om (toch in ieder geval de volgende keer...) de namen van de keuzelijsten en tekstvakken een fatsoenlijke herkenbare naam te geven. Nu moet je je steeds weer afvragen wat Keuzelijst138 ook alweer is. Ik zou ze lstKlas, lstLeerling en lstKlasLeerling noemen, dat programmeert een stuk makkelijker!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan