Toevoegquery

Status
Niet open voor verdere reacties.

ManuelBeauson

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2014
Heb een toevoeg query gemaakt om data van de ene tabel naar de andere te kopieren. Nu had ik graag dat data van de ene tabel automatisch zou worden gekopieerd op basis van een status. Voorbeeld , ik heb een telefoonboek waarin alle gegevens staan , ik heb hier een veldnaam met status , wanneer de status naar verhuurder gaat wil ik dat deze data naar de tabel verhuurders wordt gekopieerd . Is dit mogelijk.

Ik zou je willen adviseren om jezelf eens te verdiepen in het normaliseren van databases.

Wanneer het goed is komen gegevens nooit dubbel voor in één database.

Beetje kort door de bocht gedacht van gast0158, want je zou best een import tabel kunnen hebben met gegevens uit een ander systeem, die je in je database wilt inlezen. En in dat geval wil je natuurlijk niet dat de importgegevens dubbel worden ingelezen. Maar als het inderdaad gaat om het kopiëren van gegevens uit tabel A naar tabel B omdat een status verandert, dan zou ik mij ook nog eens stevig achter het hoofd krabben of ik wel goed bezig was :).

Ik werk met een centraal telefoonboek, hier worden zowel gegevens van prive kennissen en vrienden in opgeslagen zoals geboortedatum (dan krijg ik een melding wanneer vriend x of Y verjaart en vergeet ik het niet) als voor mijn professioneel werk, verhuring en onderhoud van gebouwen. De database is mijn werktool voor alledaags (of moet ze toch worden). Met deze reden kan er bepaalde data 2x opgeslagen worden , ik werk altijd vanuit het telefoonboek en breng daar nieuwe gegevens in , maar wil niet twee keer hetzelfde werk doen en wanneer er een huurder bijkomt wil ik dit maar één keer typen, daarom de vraag. Maar als ik het dan goed begrijp kan ik beter met 1 tabel (telefoonboek) werken.

O ja.... Een huurder is (meestal) een mens, en vrienden meestal ook. Entiteiten (objecten) die identiek zijn, sla je op in één gegevensbron. Iets anders is het als de entiteiten functioneel verschillen. Een leverancier die ook huurder is, moet je toch 2 keer opvoeren, want ze hebben 2 petten op. Een leverancier kan bijvoorbeeld heeft hele andere attributen als een huurder. Er is ook geen directe relatie tussen. Als de functies niet gescheiden zijn, kun je één tabel overwegen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een tabel met werknemers, en een tabel met personen die lid zijn van de feestcommissie. Dat zijn dan in beginsel dezelfde personen met extra velden. In dat geval zet je de extra velden apart in een tabel die je met een één-op-één relatie koppelt. Maar nooit heen en weer kopiëren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan