toewijziging IP????

Status
Niet open voor verdere reacties.

konijntjecc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Wij gebruiken een draadloze modem/router van Topcom en hebben internet via ADSL.
Telkens als we online willen gaan, geeft IE weer "Kan pagina niet vinden", dan moeten we in de taakbalk op het icoontje van de verbinding rechtsklikken en herstellen kiezen en we kunnen op het net.
Maar na een minuut of 10 stopt het weer; Dan krijgen we weer de boodschap "Kan pagina niet vinden". Als ik dan dezelfde handeling uitvoer (rechtsklikken en "herstellen") krijgen we de boodschap dat er een probleem is met de IP toewijzing.
Als we dan de modem uitschakelen en even later terug inschakelen, hebben we onmiddellijk verbinding en geen problemen meer.
Dat kan toch niet normaal zijn? Weet iemand raad?

Wie is je internet provider. Uit je verhaal blijkt dat je in ieder geval je WEP instellingen goed hebt ingesteld anders zou hij het niet doen. Hoe ver is de afstand tussen je PC en de router?

Wij hebben ADSL via Belgacom. (België)
De WEP key is inderdaad goed ingesteld, als die niet correct is, krijg ik de melding dat de WEP keys niet overeenstemmen. (heb dat al meegemaakt)
De afstand is ongeveer 6 meter. De modem staat wel "achter een hoekje" maar dat zou normaal geen probleem mogen zijn hebben ze me verteld.

Probeer je tijdelijke internet bestanden eens te verwijderen, Onder EXTRA INTernet Opties Algemeen.

Laatst bewerkt:
Ok, heb de internetfiles verwijderd, maar dat was volgens mij het probleem niet.
De usb ontvanger (Asus usb adaptor) wordt dan weer wel en dan weer niet gedetecteerd.
Als hij niet gedetecteerd wordt moet ik hem effe de-pluggen en terug erin stoppen en dan werkt alles weer naar behoren. Vandaag heb ik weer geen problemen meer gehad met IP.
De USB2 poort waar de ontvanger is op aangesloten is nog niet zo lang geleden geïnstalleerd, en volgens mij zit daar ergens iets niet juist, alhoewel bij "hardware" in aparaatbeheer, hij wel aangeeft dat deze correct werkt.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan