Toewijzing schijfgebruik voor een account

Status
Niet open voor verdere reacties.

djenn

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Berichten
68
Hoi mensen,
Ik heb een pc waarin twee fisieke schijven zitten.
C: is een ssd voor het OS en een paar logge programma's
D: en E: zitten op een hdd
Is het mogelijk om een account zo te maken dat die bv alleen maar op b.v. de E: schijf kan komen ?
Zo ja, moet ik dat met een group policy instellen?

Ik hoop dat iemand me een beet kan helpen.

Grtz, djenn
 
Rechten instellen op de schijf en/of mappen.
Eigenschappen HD opvragen en vervolgens tabblad beveiliging.

Groeten Marcel
 
Hoi Marcel,

Bedankt voor de tip.
Het werkt wel in die zin dat ik een bepaalde schijf kan uitsluiten voor een bepaalde gebruiker, en dat is goed.
Wat ik eigenlijk wilde voorkomen is dat een ander allerlei programma's installeerd op de C schijf om te voorkomen dat de SSD snel vol loopt.
Dus ik heb een gebruiker aangemaakt en een nieuwe groep waartoe de gebruiker behoort en de C schijf afgeschermt voor die groep.
Dat werkt wel hij kan niet op de C komen, lezen en schrijven enz. enz.
Echter als hij een programma wil installeren op zijn eigen schijf gaat het fout op het moment dat het programma zich zelf uit wil pakken in een temp directory, immers dat mag de gebruiker óók niet door mijn aktie, sommige installers crachen dus.
Dat zou dus ook betekenen dat de omgevings variabelen ook moten worden aangepast?
B.v. van %SYSTEMROOT%\temp naar D:\temp ( ik noem maar even wat hoor)
 
Volgens mij heb je het antwoord zelf al gegeven.

Je kunt natuurlijk ook de rechten voor de temp map aanpassen zodat hij daar wel rechten heeft.

groeten Marcel
 
Ik was al bang dat dit het antwoord zou zijn :confused:
Dat betekent dat ik in plaats van de hele schijf in één keer de rechten per directory moet gaan in stellen.
Ik wilde dat ik scripts kon schrijven :p
Maar goed, nogmaals bedankt voor je antwoord, ik ben weer een paar stappen verder.

djenn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan