toggle button

Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Berichten
530
Hallo,

Ik zit met een vrij makkelijk vraagje voor de experts: onder welke gebeurtenis moet ik de code zetten om een toggle button te laten werken. Ik heb code onder Got Focus en Lost Focus, On Click en On Exit geprobeerd maar het werkt niet naar behoren... zie voorbeeld.

De toggle button heb ik nu ook geselecteerd via de werkset, of moet ik (met wat ik wil bereiken) dit doen via de groepsvak??

Wederom bedankt,

scw :thumb:
 

Bijlagen

  • voorbeeld.zip
    12,9 KB · Weergaven: 31
2003-formaat

Sorry, bij deze in 2003!
 

Bijlagen

  • voorbeeld.zip
    12,5 KB · Weergaven: 68
Als je acties wilt toggelen, dan zou ik dat doen via een Groepsvak. Je maakt dan de knoppen aan die je nodig hebt, en geeft ze een standaardwaarde. Met de <Na bijwerken> gebeurtenis van het Groepsvak lees je de waarde van de knop uit, en start je de actie.
 
Hoi,

Ik heb het nu geprobeerd via een groepsvak, maar het werkt (helaas) nog niet. Op verschillende plekken in m'n DB wil ik graag forms voorzien van één toggle button (dus niet meerdere), waarmee ik de recordsource van een subform kan aanpassen. Door deze aan/uit te zetten. :) Hopelijk behoort (ook dit) tot de mogelijkheden van Access :rolleyes:

reuze bedankt,

scw
 

Bijlagen

  • voorbeeld.zip
    12,6 KB · Weergaven: 20
Als je maar één knop nodig hebt, kun je toch volstaan met één CommandButton? Het klikken op de knop is dan voldoende om de actie uit te voeren. Om een (soort van) trigger te maken, gebruik ik zelf de Caption van de knop. In jouw geval, als je twee verschillende Recordbronnen wilt kunnen instellen op hetzelfde formulier lijkt mij dat de simpelste oplossing. Dus iets als:
Code:
If Me.cmdKnop.Caption="Dit is Subformulier 1" Then
     Me.Subformulier.RecordSource=strSQL1
     Me.cmdKnop.Caption="Dit is Subformulier 2" 
ElseIf Me.cmdKnop.Caption="Dit is Subformulier 2" Then
     Me.Subformulier.RecordSource=strSQL2
     Me.cmdKnop.Caption="Dit is Subformulier 1" 
End If
 
Hmmm... interessante oplossing!! Dat zeker... toch denk ik, als het mogelijk is, dat het toch optisch mooier is als die knop omlaag valt (dus toch een toggle button). Ik zal uitleggen waarom: ik heb een recordsource met een query die alle records weergeeft, de tweede recordsource heeft een query die filtert op criteria. Dus voor de gebruiker, zie je eerder als die knop omlaag staat, dat de 'filter' er nog opstaat. Zodoende zou ik daarom het liefst voor een enkele toggle button gaan. Maar goed, wat niet mogelijk is...

Bedankt alvast voor de andere oplossing! :thumb:
 
Ik heb denk ik nog wel een ander ideetje.... even geduld a.u.b. (don't adjust your screen ;) )
 
Et voilà!
 

Bijlagen

  • voorbeeld3.zip
    15,5 KB · Weergaven: 69
Laatst bewerkt:
Super geimproviseerd zeg! Maar toch nog een vraagje over... :rolleyes: zijn er alternatieven om niet de caption te gebruiken als trigger. Dit omdat ik idealiter graag de caption gelijk zou willen houden :D Dat makkelijke vraagje, bleek toch lastiger dan gedacht zo!
 
Ah, maar natuurlijk.... Zoals je misschien hebt gezien, heb ik een standaard Wisselknop gebruikt i.p.v. een Opdrachtknop. De code er achter doet niks anders als de caption, maar die kun je uiteraard gewoon laten staan. 't Was meer bedoeld als voorbeeld.
In jouw geval vang je dus de waarde van de knop af:
Code:
    If Me.TestKnop.Value = -1 Then
of 0 als je de ingedrukte status terug wilt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan