Tom Tom gaat niet synchroon met de werkelijkheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Hallo,

Ik heb een HP Ipaq 3700 met Tom Tom 5.2. De GPS ontvanger is draadloos en heeft een bluetooth verbinding met de Ipaq.
Wat mij opvalt is dat de Tom Tom niet synchroon loopt met de werkelijke stituatie.
Als ik bijvoobeeld precies ter hoogte van een flitspaal ben, geeft Tom Tom aan dat ik er 60 meter van verwijderd ben. Of wanneer ik op de plaats van bestemming ben, geeft de TT aan dat ik over 60 meter besteming heb bereikt. Bij de benadering van een kruispunt, geeft de TT aan dat ik rechts af moet, maar ik zelf ben dan het kruispunt al bijna voorbij.

Hoe komt het nu dat de aanwijzingen van TT te laat vermeld worden?
Is dit probleem bij jullie bekend?

Zit er een vertraging vanwege de bluetooth verbinding en zou ik dan toch een wired GPS ontvanger moeten hebben? Ik heb een GPS ontvanger die volgens mij identiek is aan de Oasis Media Bluetooth GPS Receiver, volges PDA shop prima geschikt voor Tom Tom.

Of is de ene daardloze GPS ontvanger in kwaliteit de andere nog niet? Ik wil best een andere (ddurdere) kopen, als ik zou weten dat hiermee het probleem is verholpen.

Ron

Laatst bewerkt:
Ik weet niet de oorzaak, maar ik heb zelf een Nokia 6260 met TomTom mobile 5 en een GPS die via Bluetooth verbonden is met de telefoon. Ik merk hierbij geen vertraging.:confused:

Ik gekloof dat het te maken heeft met de GPS ontvanger. De functie Xtrack is de veroorzaker van de vetraging, als ik de diverse sites hierover goed begrijp. Maar ik heb geen idee hoe ik die Xtack kan uitschakelen, want er zit geen software bij die GPS ontvanger.
Of het dan betekent dat ik aan een andere GPS ontvanger moet is me nu nog niet helemaal duidelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan