Tom tom op N73?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albert65

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Hallo beste lezers,

Ik ben in het bezit van een Nokia N73 en ik heb begrepen dat ik daar een navigatie op kan zetten.
Kan iemand me misschien uitleggen wat ik daarvoor allemaal nodig ben? ( zowel hardware als software ).
Ik heb al een hele tijd zitten lezen maar lig er nu ff uit ( zie door de bomen het bekende bos niet meer :( )
Hoeveel geheugen ben ik nodig ( 2 gig? )
Welk systeem werkt het beste ( lees, stabielste ) ( Als het wat uitmaakt, ik heb Vodafoon )
Wat zijn de kosten, etc etc.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

M.vr.gr. Albert.

Op zich niet veel hoor, een GPS ontvanger en de software (kaarten) van Tom Tom en je bent klaar!
Kosten zijn zeer uiteenlopend dus daar waag ik mij niet aan.
Vaak kan je een complete set kopen bij één van al die mobile shops.

Succes,
Raymond Bos

Oh ja, je vraagt hoeveel geheugen je nodig hebt?
Geen want je krijgt je kaarten op kant en klare geheugen kaartjes aangeleverd!

Laatst bewerkt:
Oh ja, je vraagt hoeveel geheugen je nodig hebt?
Geen want je krijgt je kaarten op kant en klare geheugen kaartjes aangeleverd!

Hiervoor moet je wel TomTom op een memorycard kopen. Dit pakket is wat duurder dan het pakket op DVD. Met het pakket op DVD, zou je zelf TomTom via de computer moeten installeren.

En wanneer je de NIET legale weg zou gaan bewandelen, heb een 1 GIG geheugenkaartje nodig.(liefst 2 GIG).
Een 2GB kaartje kost rond de €27,00.
En je hebt natuurlijk een Bluetooth GPS ontvanger nodig.
De prijs van een ontvanger varieert tussen de €70,-- en pakweg €150,--
Hoe duurder de ontvanger is, hoe meer kanalen hij heeft, waardoor hij nauwkeuriger is.

Je zou denken dat de nauwkeurigheid van een paar meter niet belangrijk is, maar door die paar meter kan een GPS ontvanger denken dat je op de B-weg rijdt, terwijl je bv op de snelweg zit.

Over de software ga ik niet uitwijden.
Maar op de N73 kan je bv Route 66, Garmin, of TomTom zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan