Tomson SpeedTouche 716 V5 W6

Status
Niet open voor verdere reacties.

thinkerbell

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Ik ben aangesloten bij tele2 en heb een Speedtouch 716 v5 WL modem, ik zou deze graag willen configureren (port forwarding), maar telkens ik naar mijn modem surf, door in mijn brouwser mijn staties ip adres in te geven, moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord ingeven. Ik weet niet wat iik hier moet ingeven, ik heb het wachtwoord van mijn modem nooit ingesteld, ik heb mijn modem al een paar keer gereset, maar hij bluift het vragen, ik heb de gebruikersnaam en wachtwoor al geprobeert waarmee ik bij tele2 kan inloggen, ik heb ook verschillende dingen ingegeven, die onderaan de modem staan (er staat onderander ergens bij Modem acces code: 11495........, verder ook nog SSiD, TCM, WEB, en nog enkele codes, maar geen enkele code geeft mij tot nu toe toegang om in te logen op mijn modem en te configureren, heb ook al eens gelezen dat deze standaart administrator is, maar schijnt ook niet te werken. waar kan ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord van mijn modem vinden? de instelateur heeft geen handlijding of doos van de modem achtergelaten. kan er mij iemand helpen aub?

Laatst bewerkt:
De standaard gebruikersnaam is: administrator
Het wachtwoord kan je open laten!

Niet vergeten dit later zelf aan te passen!

En mocht dat niet werken, dan zou ik niet al teveel stoeien maar gewoon tele2 bellen. Ze zijn vriendelijk en helpen je waarschijnlijk zo verder.

grtjs jjw

uhm, ik heb de modem gereset, en bij gebruikersnaam "administrator ingegeven, wachtwoord opengelaten. Het schijn toch niet te werken

zou het gewoon niet kunnen dat tele2 niet wil dat je inlogd op de router en je het toegangsrecht ontzegt, ik heb eigelijk niet veel zin om naar tele2 te bellen tegen 2 euro per minuut om dan tot te vassteling te kome dat ze me niet kunne/wille helpe, is er iemand die bij tele2allin.be wel kan inloggen op zijn/haar router?

wel, ik ben blijkbaar niet de enige die denkt dat tele2 gebruikersnaam en wachtwoord achterhoud,

http://www.adslgg.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4144

ook heb ik vast gestelt dat de service in belgie veel slechter is dan in nederland, bijvoorbeeld als je je wachtwoord vergeet, op de nederlandse site van tele 2 moet je slechts je telefoonnumer ingeven en klaar, op de belgische site is hier geen optie voor
*knip*

[modedit]Verzoeken tot en informatie vragen over het hacken van apparatuur is niet toegestaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
er zit ook een usb ingang op de router, kan ik soms via deze weg het paswoord ontfutselen?

uh, gewoon met een balpen, in het gaatje druken naast de uit- toets. Na een tiental seconde zegt de router dan klik en worden de ledjes rood, na, nog een tiental seconde worden de ledjes oranje. als men dan eve wacht zonder de reset toets in te drukken worden ze weer groen en heb ik opnieuw verbinding, maar inloggen met administrator gaat niet:(

Nog een gekke vraag: gebruik je misschien Internet Explorer 7???

Dit namelijk op een forum gevonden:

Gebruikers van Internet Explorer 7 die willen surfen naar de webpagina's van een SpeedTouch ADSL modem met firmware R5.3.x of R6.1.x en met een wachtwoord op de modem zullen geen toegang krijgen tot de SpeedTouch. Dit is een gevolg van de stricte toepassing van veiligheidsregels door Internet Explorer 7.

Met Firefox zou het dan wel moeten lukken!

bedankt voor de tip maar ik gebruik meestal firefox, explorer voort ne google search uit als ik 192.168.1.254. ingeef in de adresbalk

Hier nog een mogelijkheid, maar ook mijn suggesties raken uitgeput:

1) start

2) run; and then type: cmd

3) In dos prompt type: telnet 192.168.1.254

4) Enter your eventual security credentials.

5) Type following commands:

: system config digestauth=disabled

: saveall

: exit

Nog meer dingen op diverse forums gevonden:

gebruikersnaam: tele2
passwoord: tele2

of

gebruikersnaam: tele2
password: H3r3Ug0! (inclusief het uitroepteken)

wel uh als ik in comandprompt "telnet 192.168.1.254"
verschijn er "username :" hier heb ik "administrator" en "tele2" gebrobeert, dan enter
dan verschijnt er passwordt hier heb ik niks, "tele2" en "H3r3Ug0!" geprobeert, telkens vershijnt er dan "invalid username/password" "Closing connection"
en uh "Enter your eventual security credentials"? wou zou ik dan precies moette ingeve?, mijn paswoord da ik nie weet:confused:

ik denk dat de klanten van tele2 uit belgie gewoon niet moge inlogge op de modem om een bepaalde rede, maar als ik mijn firmware nu wil update, of wa poorten wil ope zette, dan is dat toch mijn goe recht, zou er nieks bestaan da systematisch alle alfanumerieke codes afgaat, zodat ik toch kan inloggen en mijn firmware kan updaten enzo, en die usb poort voor wat dient die precies?, zou ik zo nie mijn firmware kunne overschrijven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan