Tomtom met N95 GPS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diablo666

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Ik heb tomtom geinstalleerd op mijn N95. Deze werkt goed. Echter, het lukt mij niet 'm aan de praat te krijgen met de ingebouwde gps.

Ik heb van alles al geprobeerd, ook met bingps om een virtuele bluetooth gps te creeren.

Heeft iemand tomtom met ingebouwde gps werkend gekregen op de N95?

Ik hoor het graag.

Greetz,
Diablo

bij instellen van de gps moet je kiezen voor : Andere NMEA GPS-ontvanger baudrate op 4800 ( kan later hoger proberen) en op de com waar de gps op de telefoon is ingesteld

Ik heb een standaard Nokia N95 net opnioeuw geupdate (total reset dus) en daarna Tomtom en dat bingps proggie erop gezet.

1: Sluit je N95 aan op je PC en schakel naar gegevensoverdracht.
(Kopieer 1.bt.sisx + 2.GPSd.jar + 3.tomtom.sisx naar je geheugenkaart)
2: Installeer 1.bt.sisx en open de applicatie.
Device added komt in beeld en programma kan weer verwijderd worden.
3: Installeer 2.GPSd.jar en open de applicatie elke keer voordat je Tomtom start.
4: Installeer 3.tomtom.sisx
5: Kopieer de TomTom map naar de root van
je geheugenkaart.
6: Kopieer de Benelux map naar je geheugenkaart.
(andere kaarten niet geprobeerd, zou gewoon moeten werken)
7: Start Tomtom, laat je BT inschakelen en selecteer BiNPDA GPS.
(Dit werkt alleen als je de GPSd applicatie hebt gestart voordat je tomtom startte.)

Hoi Pratrick,

Ik heb het precies zo gedaan en nog werkt het niet. Ik ben dik 3 uur met dat ding buiten geweest en navigeren ho maar. Hij pakt geen satelietten.

En waar stel ik de baudrate in van dat ding

niet werkende gpsd

heb zelf al een tijdje draaien en heb nu geinstalleerd op telefoon collega
maar zelfde probleem heb het idee dat nokia software het tegen gaat
ik heb firmware versie 13 en mijn collega 20
weet iemand waarom gpsd geen sat info krijgt en nokia kaarten wel

1: Sluit je N95 aan op je PC en schakel naar gegevensoverdracht.
(Kopieer 1.bt.sisx + 2.GPSd.jar + 3.tomtom.sisx naar je geheugenkaart)
2: Installeer 1.bt.sisx en open de applicatie.
Device added komt in beeld en programma kan weer verwijderd worden.
3: Installeer 2.GPSd.jar en open de applicatie elke keer voordat je Tomtom start.
4: Installeer 3.tomtom.sisx
5: Kopieer de TomTom map naar de root van
je geheugenkaart.
6: Kopieer de Benelux map naar je geheugenkaart.
(andere kaarten niet geprobeerd, zou gewoon moeten werken)
7: Start Tomtom, laat je BT inschakelen en selecteer BiNPDA GPS.
(Dit werkt alleen als je de GPSd applicatie hebt gestart voordat je tomtom startte.)

Hallo, ik kwam met het zoeken deze vraag tegen. Ik heb nu ook een Nokia N95 en probeer tomtom er op te zetten. Als ik alles naar de kaart heb gekopieerd hoe lukt het me dan om bt.sisx te installeren op de n95

Bij voorbaat dank voor je antwoord

Nick

Hallo, ik kwam met het zoeken deze vraag tegen. Ik heb nu ook een Nokia N95 en probeer tomtom er op te zetten. Als ik alles naar de kaart heb gekopieerd hoe lukt het me dan om bt.sisx te installeren op de n95

Bij voorbaat dank voor je antwoord

Nick

Nou het is het beste om N95 aan te sluiten op je pc via usb kabel wat meegeleverd is. Je moet uiteraard wel de bijgeleverde cd installeren op je pc.
Als je Nokia Nseries PCsuite opstart dan kan je zien dat je N95 verbonden is met je PCsuite. Vervolgens krijg je een venster op je N95 te zien, daar kies je PCsuite.

Nu kan je op je PCsuite voor Nokia Application Installer kiezen. Hiermee kan je setup bestanden naar je N95 overbrengen en tegelijk installeren.

Daarna moet je de 0.Copy.To.MEMCARD.Root Rar-bestand openen en de TOMTOM map wat er dan tevoorschijn komt naar je Massageheugen van je N95 slepen. Voordat het volbracht is kan het wel 5 a 10min zijn. Dus heb geduld.

Je moet ook de Benelux of je West Europa map naar je massageheugen van je N95 verplaatsen.

Ik hoor het wel als je hier al uit bent gekomen. Volgende stap is alles te activeren..

Gr. Nick:thumb:

Hoi Pratrick,

Ik heb het precies zo gedaan en nog werkt het niet. Ik ben dik 3 uur met dat ding buiten geweest en navigeren ho maar. Hij pakt geen satelietten.

En waar stel ik de baudrate in van dat ding

Hoi Diablo.... even voor de duidelijkheid en zeg me waar het verkeerd is gegaan..

Instelling Nokia:
Ga naar MENU - INSTRUMENTEN - INSTELLINGEN - ALGEMEEN - POSITIEBEPALING - METHODEN POS.BEPALING - Hier moet je alleen ASSISTED GPS en GEÌNTEGREERDE GPS aanvinken.

Ga naar BLEUTOOTH - GEKOPPELDE APPARATEN - Daar moet BiNPDA GPS in vermeld staan. Staat het er niet in, dan betekend dat je de eerste installatie procedure niet heb geïnstalleerd of geactiveerd. Je moet dan BT SISX-BESTAND installeren. Heb je het gedaan, dan kan je checken of BT goed geactiveerd is door op BT te klikken. Vervolgens komt er een scherm met DEVICE PRESENT zo niet dan druk op optie en kies eerst op Del (verwijder BT) vervolgens weer op Optie en kies ADD.... Nu moet het zeker op staan... Controleer je Bleutooth instelling...

Ik hoor wel of dit goed is gegaan, dan kan ik je verder stap voor stap helpen...
Heb een beetje geduld... want dat heb ik ook :)

Gr. Nick

heb zelf al een tijdje draaien en heb nu geinstalleerd op telefoon collega
maar zelfde probleem heb het idee dat nokia software het tegen gaat
ik heb firmware versie 13 en mijn collega 20
weet iemand waarom gpsd geen sat info krijgt en nokia kaarten wel

Hoi Harold,

Kan je even checken op je N95 of in je bluetooth gekoppelde apparaten de BiNPDA GPS in voorkom. Dat is te vinden op BLUETOOTH - GEKOPP. APPARATEN en daar moet BiNPDA GPS in voorkomen.

gr. Nick

kan op de N78,N82,N95,N95 8GB tomtom

*knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
kan sisx bestand niet openen

hallo
ik heb ook het probleem dat ik het sisx bestand niet kan openen
en als ik hem probeer te instaleren via nokia pc suite dan zegt die
certificaatfout neem contact op met de leverancier van de toepassing
kan het zijn dat ik de software van mijn N95 moet updaten ?

alvast bedankt

Tomtom

Hallo, ja dan moet je de datum van je telefoon terug zetten op 04-09-2007.
En dan moet je weer nog een keer proberen. En dat beveiligings waarschuwing. Dat betekend dan niet gelijk dat het software schadelijk is. Want dat geeft die alleen maar omdat die geen beveiligings certificaat heeft.
Je kan het gewoon installeren en gebruiken.
Mvg,
Monir

hallo ik heb het geprobeert de datum terug te zetten en nu zegt hij
certificaat is nog niet geldig of is verlopen of de datum instelling van de telefoon is onjuist

is daar ook een oplossing voor

Gr marthijn

tomtom

Of misschien stond je datum toch eerst fout dan kan je gewoon op de goeie datum zetten.
Of probeer gewoon wat datums.
Maar niet te ouwe datum minimaal 2006 of 2007.
Veel succes

alles is me nu gelukt tomtom doet het ook
maar als ik een bluetooth gps verbinding wil maken
dan sluit mijn telefoon tomtom af

iemand hier een oplossing voor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan