tomtom one europe

Status
Niet open voor verdere reacties.

kees12345

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2005
heb laatst een tomtom gekocht via anwb
het was een nieuwe zonder een sd kaart
het apparaat heeft intern geheugen 1gb
alleen heb ik thuis een back up gemaakt op mijn pc maar sindsdien, wanneer ik hem opstarte kreeg ik "geen mappen" meer te zien. heb geprobeerd de backup terug te zetten maar hij doet helemaal niks snap er geen snars meer van.

wie o wie kan mij helpen met me probleem

alvast bedankt.

Wat bedoel je met 'geen mappen' ?? en hoe heb je geback-upt?? via het programma TomTom HOME of gewoon via mijn computer of de verkenner van Windows??
iets specifieker graag :confused:

ik heb gebackupt via het programma tomtom home
en wanneer ik mijn tomtom opstarte na de backup kreeg ik een scherm geen mappen
en nu als ik hem opstart dan zie ik alleen me tomtom en een rode kruis die steeds verschijnt?
ik hoop dat ik genoeg hierover heb geinformeerd.

alvast bedankt

da's alvast een begin dat je het via TomTom Home hebt gedaan. Maar wat heb je precies gedaan ná het maken van die back-up?? heb je op de juiste manier de verbinding tussen de TT XL en je pc verbroken n.l. via het icoon linksonder in TomTom HOME, of heb je dat niet gedaan en gewoon je usb-kabel eruitgetrokken??
Na het maken van een back-up (op de juiste manier) in TomTom HOME blijven al je bestanden gewoon op je TT XL staan dus iets is er niet goed gegaan. Maar wanneer precies daar gaat het nu om.:rolleyes:
Ik neem aan dat je dat rode kruis op je TT XL ziet maar waar krijg je die melding ''géén mappen'' te zien, in TomTom HOME of op je TT XL??

even voor de verwarring ik heb geen tomtom XL
heb een tomtom one new edition of zoiets.

de melding geen mappen kreeg ik gewoon in mijn tomtom te zien nadat ik de tomtom heb gebackuped.
en het kan zijn dat ik na de backup gewoon de usb kabel eruit heb getrokken weet ik niet zeker meer.

nadat ik te zien kreeg geen mappen.
ben ik met tomtom home beetje gekke dingen gaan doen heb dingen geprobeerd te installeren op mijn tomtom maar lukte allemaal niet en sindsdien krijg ik geen melding geen mappen gevonden maar gewoon een rode kruis rechtsonderin die aan en uit gaat.

Ik weet nog ff niet beter dan dat enkel en alleen de TT one XL is voorzien van een intern flashgeheugen van 1GB maar whatever het princiepe blijft hetzelfde. Het geen mappen kunnen vinden slaat als het goed is op je kaartmap waarin je navigatiegegevens van west-europa of benelux zijn opgeslagen. Het rode kruis echter heeft zoals ik al zei met je applicatiesoftware te maken welke je TT XL stuurt. Als die niet goed is geïnstaleerd op je TT of hij hem om welke reden dan ook niet goed kan lezen dan start ie niet.
In de bijlage hieronder tref je een handleiding welke ik van TomTom support heb gekregen welke de juiste manier van handelen beschrijft als je een rood kruis hebt.
Je hebt hier ff geen zak met piepers gekocht maar wel een apparaat van een paar honderd euri en daar kun je niet een twee drie mee lezen en schrijven dus een handleiding doorlezen is geen overbodige luxe.:shocked:

Bijlagen

ok dan
hartstikke bedankt ik zal zo snel mogelijk kijken of het werkt of niet
en dan laat ik het je zeker horen

thank you in ieder geval.

Ik zie mijzelf een week of twee terug, wat een geklooi maar het blijkt toch allemaal gewoon en heel goed te werken. Net als Herman zegt het MOET bijn de XL zijn.
Als hij € 399,00 heeft gekost is het in ieder gevak een XL, treur niet en word niet wanhopig je kan altijd nog met de TT helpdesk bellen, ik heb daar heel goede ervaring (op een enkele minjukel na, die moet je gelijk afkappen) 020 850 1007 de telefoon niet neerleggen voor je de oplossing hebt. Het slut wat onder de TT zit gebruik ik voor de info van Tsjechie.
Succes.

Nu komt mijn vraag met de titel Coordinaten.

Ik zie mijzelf een week of twee terug, wat een geklooi maar het blijkt toch allemaal gewoon en heel goed te werken. En net als Herman zegt het MOET bijn de XL zijn, als hij € 399,00 heeft gekost is het in ieder gevak een XL. Treur niet en word niet wanhopig je kan altijd nog met de TT helpdesk bellen, ik heb daar heel goede ervaring mee (op een enkele minjukel na, die moet je gelijk afkappen) 020 850 1007 en de telefoon niet neerleggen voor je de oplossing hebt. Tenslotte, het slot wat onder de TT zit gebruik ik voor een extra SD kaartje voor navigatie info van Tsjechie.
Succes.

Ik zie mijzelf een week of twee terug, wat een geklooi maar het blijkt toch allemaal gewoon en heel goed te werken. En net als Herman zegt het MOET bijn de XL zijn, als hij € 399,00 heeft gekost is het in ieder gevak een XL. Treur niet en word niet wanhopig je kan altijd nog met de TT helpdesk bellen, ik heb daar heel goede ervaring mee (op een enkele minjukel na, die moet je gelijk afkappen) 020 850 1007 en de telefoon niet neerleggen voor je de oplossing hebt. Tenslotte, het slot wat onder de TT zit gebruik ik voor een extra SD kaartje voor navigatie info van Tsjechie.
Succes.

Hai Kappel,

ff voor de duidelijkheid neem ik aan dat je op dat SD kaartje dat je in je SD slot stopt voor Tsjechië niet alleen de kaart van Tjechië hebt staan maar óók de benodigde bestanden voor het starten vanaf je SD kaartje zoals je applicatiesoftware e.d. want anders werkt het niet. Het is namelijk óf starten vanaf je interne flashgeheugen óf vanaf je SD kaartje ;)

Ja, we hebben het hier al eerder over gehad, ook de applicatie software moet je overzetten, deze staat nu nu ook op de TT site. Bovendien heb ik ook de Benelux flitspalen geinstalleerd en nog een aantal ander POI (points of interest) zie: www.flitspaal.nl
en www.poiedit.com

rood kruis na aanzetten

Ik heb het zelfde probleem.

Na aanzetten van mijn TomTom One verschijnt een rood kruis.

De oorzaak is kennelijk gelegen in het feit dat ik mijn TomTom niet goed heb losgekoppeld van de TomTom Home op mijn PC.

Ik heb de hierboven aangedragen oplossing geprobeerd, maar helaas. Niet gelukt.
Het backup maken lukte niet en als in mijn TomTom aansluit en op deze computer naar de F: schijf ga is deze leeg.

Heeft iemand nog een suggestie?

Alvast bedankt en groeten van Jan

XP_PC heeft het enige goede antwoord - het lijkt een heel probleem maar is het niet, morgen helpdesk bellen en niet loslaten voordat het probleem is opgelost.Het is vaak een kwestie van een missende file. Helpdesk heeft mij toen der tijd een mailtje met de missende files gstuurd. Succes

morgen helpdesk bellen en niet loslaten voordat het probleem is opgelost.
Ik heb (als retailer welliswaar) goede ervaring met de TT helpdesk. Laat ze wel even duidelijk weten welke handelingen je al hebt uitgevoerd :).

Ok, bedankt voor jullie advies.

Ik ga morgen de helpdesk bellen en hou jullie op de hoogte.

Jan

Ik heb niet gebeld maar een e-mail gestuurd. De oplossing was hetzelfde als hierboven al is aangegeven (backup maken, resetten, TT aansluiten op de PC, mappen verwijderen vanaf de TT enz.)
Dit is bij mij niet gelukt en had ik ook in mijn e-mail gezet. Kennelijk heeft de helpdesk daar over heen gelezen.

Zaterdag een nieuwe e-mail gestuurd.

Vandaag kreeg ik een e-mail terug waarin men om het exacte model vroeg,serienummer, aankoopdatum, waar gekocht en of ik de factuur had.

Dit terug gemaild waarna ik gelijk bericht kreeg dat ik mijn TT moest opsturen.

Ik werd doorgelinkt en kon een verzendlabel met barcode voor UPS uitprinten.
Vanmiddag nog heeft een koerier van UPS mijn TT opgehaald.
Best wel een snelle actie.

Ik hoop dat mijn gerepareerde TT net zo snel terug komt.

Ik heb niet gebeld maar een e-mail gestuurd. De oplossing was hetzelfde als hierboven al is aangegeven (backup maken, resetten, TT aansluiten op de PC, mappen verwijderen vanaf de TT enz.)
Dit is bij mij niet gelukt en had ik ook in mijn e-mail gezet. Kennelijk heeft de helpdesk daar over heen gelezen.

Zaterdag een nieuwe e-mail gestuurd.

Vandaag kreeg ik een e-mail terug waarin men om het exacte model vroeg,serienummer, aankoopdatum, waar gekocht en of ik de factuur had.

Dit terug gemaild waarna ik gelijk bericht kreeg dat ik mijn TT moest opsturen.

Ik werd doorgelinkt en kon een verzendlabel met barcode voor UPS uitprinten.
Vanmiddag nog heeft een koerier van UPS mijn TT opgehaald.
Best wel een snelle actie.

Ik hoop dat mijn gerepareerde TT net zo snel terug komt.

Ben benieuwd

Afgelopen vrijdag stond UPS alweer met mijn gerepareerde TomTom voor de deur. Helaas was ik niet thuis en moest tot vandaag wachten toen men voor de 2e keer langs kwam.

Mijn TomTom doet het weer perfect.
In een begeleidende brief stond dat men nieuwe software op de harde schijf heeft geinstaleerd.
Kennelijk is dit ook een nieuwere versie dan dat er op zat, want mijn woonadres is nu ook bekend.
Voordat mijn TomTom kapot ging kende deze mijn woonadres niet (nieuwbouwwijk)
Zelf aansluitende straten, die nu nog weiland zijn en waar men dus nog moet gaan bouwen, kent het systeem al.

Al met al ben ik erg tevreden over de support van TomTom.

Men heeft mij snel en goed geholpen (op mijn 1e e-mail na waarin men een antwoord gaf dat ik al geprobeerd had en dit ook duidelijk in mijn vraag had aangegeven)

Bovendien hoef ik niets te betalen, terwijl de oorzaak van het probleem toch mijn eigen schuld is.

Ik heb er in ieder geval van geleerd dat je je TomTom nooit van de PC moet loskoppelen als deze (nog) bezig is met het downloaden van een update.

Iedereen bedankt voor de tips en groeten van Jan

Ik heb er in ieder geval van geleerd dat je je TomTom nooit van de PC moet loskoppelen als deze (nog) bezig is met het downloaden van een update.
Dat geldt in principe voor alle apparatuur :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan