TomTom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Ik heb een HP iPaq met SD kaart waarop navigatie. Kennelijk te lang zonder spanning. Het icoontje van opstarten TOMTOM is weg. Hoe krijg ik dat weer aan de praat?

Wanneer een PDA zonder stroom komt te zitten voert het een harde reset uit. Alle programma's zullen dus verwijderd zijn welke op de PDA zelf stonden.

Alles wat op een uitbreidingskaartje staat blijft behouden.

Vele programma's staan er nog op, zoals bv windows, msn messenger. Alleen het icoon voor het opstarten van de navigatie is weg en deze staat evenmin op de SD card. Dat bevreemdt mij. Een idee?

Heb je deze SD-kaart al op een andere computer uit geprobeerd.

Welke windows versie draai je? WM5 zeker?

Met een harde reset gaat de PDA terug naar de fabrieksinstellingen, aangezien Windows en MSN er standaard op stonden blijven die er ook op staan. Echter zullen de instellingen wel veranderd zijn denk ik.

Klopt. Ik mis ook ingevoerde gegevens. Ik heb de SD kaart niet op een andere pc uitgeprobeerd. Die mogelijkheid heb ik niet. Enig idee op welke wijze ik de navigatie weer kan opstarten. In de "verkenner" van de SD card staat nmm geen exe bestand.

Dat hangt er van af hoe je hem destijds hebt geinstalleerd.

Wanneer je een SD-kaart van TomTom zelf hebt dan staat daar het "installatie"bestand op.

Inderdaad, er zijn 2 versie's 1 die je moet installeren met de vanaf de pc met je pda aangesloten en 1 die je installeerd vand de sd kaart.
Als je de eerste versie hebt zul je dus geen exe vinden.
Bij de tweede zou de pda opstarten of de kaart erin steken al ,moeten werken om tomtom te installeren, hoef je niet eens op zoek te gaan naar die exe

Die gegevens heb ik niet. Destijds heb ik hem geïnstalleerd van mijn werkgever ontvangen en 1 maal kunnen updaten. Ik werk daar niet meer. Het opnieuw insteken van de kaart werkt niet.

Waarschijnlijk heeft je werkgever dan de PC installatie van TomTom. Bij hem zul je dus moeten aankloppen wil je diezelfde TomTom weer op je PDA installeren.

Je zou ook een versie kunnen downloaden via nieuwsgroepen/p2p. Daaraan mogen we je echter niet helpen in verband met de forumregels. Heb je het zelf gedownload en kom je er dan niet uit is het geen probleem, maar wij bieden geen links naar warez (software waar je normaal voor moet betalen)

Ik heb navraag gedaan en het blijkt dat ik een eigen installatieschijf heb. Destijds heb ik via internet de codes ontvangen en die heb ik niet meer. Ooit heb ik opgewaardeerd. Kan ik toch proberen de originele oude versie te installeren, is dat risico vol of levert dat toch geen resultaat op. Ik wil de huidige kaart gegevens namelijk niet verliezen.

Daar zou ik geen antwoord op weten.

Wellicht dat je meer geluk hebt bij de helpdesk van TomTom zelf :(

Ik kom er niet uit. Via, via, via een mannetje gevonden. Hij kan het waarschijnlijk repareren. Je hoort nog.

Alles is opnieuw geïnstalleerd en het werkt perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan