TomTom5

• Onderwerp starter Onderwerp starter elma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

elma

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Wij overwegen zo een TomTom/systeem te nemen.
TomTom 5 Navigator Blue Tooth.
Nu hebben wij in onze auto van die zonwerende ruiten, zit zo een soort laagje overheen. Geeft dit problemen met zo een navigatie/systeem?

Goed dat je het zegt. Ik heb er wel veel over gehoord/gelezen maar niet echt onthouden. Maar ik kan me wel herinneren dat dit problemen geeft met het singaal etc.

Ga het ff opzoeken. Maar volgens mij werkt het dan niet.

Mijn vader heeft er een en ook hij heeft zo'n ruit.
Gewoon een kwestie van een antenne aansluiten op die tomtom en het probleem is opgelost.

Nou het gaat dan wel maar je bent dan om de haverklap het signaal van de gps satelieten kwijt en dat is dus wel erg vervelend.
net alsof je ieder km een keer in een tunnel terecht komt, erg vervelend :(

ontvangst

Heb zelf ook nog even rond zitten lezen en sommigen zeggen dat er ook een goede ontvangst is als je hem op het stukje doet bij de spiegel. Daar schijnt niet van dat folie te zitten, of met een zuignap op je zijraam.

ik heb ook een pda met tomtom.
ik heb een atenne met draad.
als ik hem voor de raam leg heb ik geen ontvangst.
achter de achteruitrijspiegel heb ik wel goede ontvangst a9gemiddeld 7 satalieten.
dit komt omdat de voorruit achter de achteruitkijkspiegel niet gelaagt en warmtewerend is.

ik moet wel zeggen toen ik tomtom 5.0 gebruikte dat hij heel lang over deed om de satelieten te vinden.
tomtom heeft hier een update op uit gebracht (5.1) en nu heb ik de satalieten binnen 10 sec.

dus als je je atenne achter je achteruitrijspiegel zet komt het allemaal goed en zal je veel plezier van je tomtom hebben.

kijk ook eens op www.flitspaal.nl
hier heb je allerlei tips en je kan ook hier de flitspalen gratis downloaden.
die flitspalen worden hier dagelijks geupdate zodat er nieuwe flitspalen gezet worden wordt er gelijk een update uitgebracht.
dit geldt voor heel de benelux.
kijk daar maar eens.
je leert daar alles over navigeren

tomtom

Dank voor je reactie. Heb ff snel gekeken op die site en is inderdaad heel wat te vinden volgens mij ja.
Ik raak hoe langer hoe meer ervan overtuigd dat je het toch wel met een )vrij' gerust hart kan aanschaffen.

Re: tomtom

Geplaatst door elma
Dank voor je reactie. Heb ff snel gekeken op die site en is inderdaad heel wat te vinden volgens mij ja.
Ik raak hoe langer hoe meer ervan overtuigd dat je het toch wel met een )vrij' gerust hart kan aanschaffen.

geloof me, het is zo makkelijk.
mijn dochtertje zit op handbal en moet heel vaak in amsterdam en omgeving handballen.
zat steed met een routeplanner op mijn schoot.
nu heb ik tomtom5.1 en navigeer overal naar toe.
ben ook op vakantie in duitsland geweest.
dat was echt idiaal.
geen kaarten meer op schoot maar gewoon blindelings tomtom volgen.
zelfs supermarkten vond hij in dat plaatsje.
kortom aanschaffen gewoon:D

Re: Re: tomtom

Geplaatst door goldvinger

Ben naar Zwitserland geweest met de TomTom go 700
Kan hem alleen maar aanraden !!!

Geweldig ding...alleen in langere tunnels...dan is het wel lachen met die TomTom.
Probeer om te keren !!!!! zei hij midden in een tunnel :D :D :D

Re: Re: tomtom

Geplaatst door goldvinger

geloof me, het is zo makkelijk.
mijn dochtertje zit op handbal en moet heel vaak in amsterdam en omgeving handballen.
zat steed met een routeplanner op mijn schoot.
nu heb ik tomtom5.1 en navigeer overal naar toe.
ben ook op vakantie in duitsland geweest.
dat was echt idiaal.
geen kaarten meer op schoot maar gewoon blindelings tomtom volgen.

Ok, we zijn overtuigd!!! (twijfel, twijfel ;-) )
Maar toch zal ik de voorpret missen van een route uitstippelen en het ijverig zoeken op de kaart. Had/heeft toch ook zo zijn charme....

Hoi Elma,zoals zo vaak verteldt wordt,maak een back-up van je gegevens

neem dus een back-up mee,in dit geval ook een kaart

want als tomtom het niet doet?wat dan?

tomtom

Hahaha, dank je!!!!!

Blij dat er toch nog een goede reden is om niet de autokaart en het stratenboek de deur uit te doen.
Zoals ik al eerder zei, zelf zoeken vind ik ook leuk!!!
Het voldane gevoel dat het je agf als je ergens in één keer naartoe reed....... ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan