tonen resultaat van afhankelijke keuzelijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gisser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2013
Ik heb een database gemaakt waarin afhankelijke keuzelijsten voorkomen. Zie het formulier taakgegevens. De keuzelijsten werken prima als ik nieuwe records toevoeg. Maar als ik bij dit formulier scroll door de verschillende bestaande records, toont het veld thema niet de juiste waarde (alleen in geval programma = 1). Hetzelfde geldt voor veld prindnr, deze toont wel de code, maar niet de betekenis. De juiste waarden worden alleen getoond als ik actief op de waarden in de velden programma en thema klik. Als ik zoek op dit forum moet ik nog iets doen met het de gebeurtenis 'aanwijzen', maar ik weet niet precies wat. Iemand suggesties?

Andere vraag is: hoe zorg ik ervoor dat bij wijzigingen ook het formulier taakoverzicht gerefresht wordt? Bv. als het emailadres wijzigt van iemand, dat deze, na opslaan, ook gelijk in het taakoverzicht zichtbaar is. Mijn voorbeeld is te vinden op http://www.mijnbestand.nl/Bestand-S4K67ZR7RTUE.zip

En ja, ik weet het, ik had het als bijlage kunnen versturen, maar het lukt me niet om deze kleiner te comprimeren dan 100 kb.

Ik zou eens beginnen met de tabel Programma te normaliseren, want die is dat nu niet. Eigenlijk is je tabel Programma de tabel Thema's, waarin je ook de programmagegevens opslaat. Resultaat: dubbele gegevens. En dat hoort niet in een database.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan