Tonen van maximale tellerwaarde bij ingave meterstanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefcar

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2010
Ik zoek naar de oplossing om een maximale tellerstand te tonen in een ingave formulier van tellerstanden. Ik wens de laatste (en dus hoogste) tellerstand van die bepaalde teller te zien bij de ingave van de unieke tellercode.
Met dit getal moet ook een verschilberekening kunnen gebeuren.

ik wil wel een bestand bij voegen maar slaag er niet in om een -rar bestand via de koppeling up te loaden.
Hopelijk kan er mij iemand een spoor aanreiken - dank bij voorbaat.

http://www.helpmij.nl/forum/images/smilies/shocked2.gif

Met DMax([Veld]) kun je de hoogste waarde van een veld ophalen. Valt de waarde binnen een categorie, dan kun je dat nog als criterium meegeven:
DMax([Veld];[Categorie]= Forms![Formulier]![cboCategorie)] bijvoorbeeld.

Bedankt voor de inlichting.
maar door deze formulering in te brengen in de Query en dit veld aan te brengen in het formulier, dan krijg ik nog steeds de "#fout" melding.
Ik heb voor de duidelijkheid hierbij de sql versie gevoegd van de query waarmee ik de registratie van de meterstanden verwerk.
Bijkomend vraag ik mij of hoe ik systematisch een verschil-berekening kan maken tussen de laatste ingegeven meterstand (de huidige meterstand dus) en de vorige, wetende dat de datum van registratie altijd kan verschillen.

SELECT [Tab telleropname].[Id telleropname], [Tab telleropname].Tellernummer, [Tab tellergegevens].[Teller omschrijving], [Tab telleropname].[Stand teller], [Tab energievorm].Meeteenheid, [Tab telleropname].[Datum registratie], [Tab telleropname].[Datum input], [Tab tellergegevens].Locatiecode, [Tab tellergegevens].Niveaucode, [Tab niveaucode].[Omschrijving niveau], [Tab tellergegevens].Energievorm, DMax([Stand teller],[Tellernummer]=Forms![Frm meterregistratie per meter]!Tellernummer) AS Maxteller
FROM ([Tab niveaucode] INNER JOIN ([Tab locatie] INNER JOIN ([Tab energievorm] INNER JOIN [Tab tellergegevens] ON [Tab energievorm].[ID energie] = [Tab tellergegevens].Energievorm) ON [Tab locatie].[Id Locatie] = [Tab tellergegevens].Locatiecode) ON [Tab niveaucode].[Id niveau] = [Tab tellergegevens].Niveaucode) INNER JOIN [Tab telleropname] ON [Tab tellergegevens].[Id teller] = [Tab telleropname].Tellernummer;

Dat kun je met een Lopend totaal uitrekenen. Hierbij een meterstanden voorbeeld.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan