tool voor herstructureren op basis bestandsdatum

Status
Niet open voor verdere reacties.

mgroen1

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2019
Goedemiddag,

ik heb de volgende vraag:

Ik wil mijn documenten/excelfiles etc gaan herorderen
en zoek een slim tooltje / filemanager die mij daarbij helpt.

Wat het moet doen is (een gedeelte van mijn) harde schijf/ven kan scannen en de bestanden daarin kan verplaatsen in mappen die ik kan opgeven als doelmap

Makkelijker uit te leggen met een voorbeeld denk ik:
alle bestanden gevonden met bestandsdatum >= 01/01/2017 en <=31/12/2017 in alle mappen automatisch verplaatsen naar de map 2017
idem voor 2018, etc

ik stel me het zo voor:
programmaatje vraagt en stelt criteria in: (in dit geval te scannen folders), bijvoorbeeld c:\documenten de datestempel, de waardes (in dit geval >=1/1/17 <=31/12/2017),
de acties: in dit geval verplaatsen naar een andere map (in dit geval de map bijvoorbeeld d:\docs\2017
gebruiker klikt op OK (of zoiets dergelijks)
programmaatje voert de acties uit

Mooi zou ook zijn als het subfolders meeneemt in de zoekactie maar deze niet meeverplaatst naar de doellocatie.
Voorbeeld: c:\documenten\submap1\bestandje.txt -> verplaatsen naar d:\docs\2017 (en de map submap1 niet meeneemt)

Is er een gratis/freeware/shareware tooltje voor Windows 10 dat dit kan?

Hoor het graag.

Mathijs

Volgens mij kun je het meeste met de zoekmachine Everything. Je moet je wel even verdiepen in Syntaxis onder Hulpmiddelen.
Resultaten sleep je naar de nieuwe locatie.

Volgens mij kun je het meeste met de zoekmachine Everything. Je moet je wel even verdiepen in Syntaxis onder Hulpmiddelen.
Resultaten sleep je naar de nieuwe locatie.

zal er eens naar kijken, bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan