• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tool voor xls naar xlm

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacking

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
weet iemand toevallig een handige tool om een xls bestand om te zetten naar xlm ?

gr Jack

dan krijg ik een foutmelding

de werkmap bevat geen xml toewijzing

En daar heb je hetzelfde antwoord dus gekregen. Om je document te kunnen exporteren naar een XML bestand zal Excel de definitie voor dat bestand moeten weten. Daarvoor moet je een XML schema maken en aan dat document toekennen. Als je het bestand dan exporteert naar XML zal dat volgens het opgegeven schema gebeuren.

Excel zegt nu dus dat er geen schema is en dat moet eerst gebeuren.

Ik hoopte op een tool die dat automatisch zou doen. Lijkt me namelijk nog best moeilijk om te doen.

Er is geen enkel tool die de gewenste layout voor het bedoelde XML bestand kent, dat zal je zelf moeten opgeven omdat je de enige bent die weet hoe die XML er uit moet zien. De pagina waar naar wordt verwezen legt uit wat dat precies inhoudt.

Hier staat een voorbeeld voor het maken van dat schema.
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/office/gg469857(v=office.14).aspx

Je kan een bestaand XML bestand gebruiken om het voorbeeld te volgen in plaats van de in het voorbeeld gebruikte bestand. Je hebt dus een bestaand XML bestand nodig en die kan vast worden geleverd door degene voor wie je dat vanuit Excel moet exporteren.

Mogelijk dat er een XML schema te vinden is bij de maker van de software waar je de XML wilt importeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan