Toolbar probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nieuwsgierigaag

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2011
Dear victims and IT experts,

Ik ben 70 jaar en ben pas 3 jaar geleden begonnen met computeren.
Ook helemaal ziek van die toolbars die ik onmogelijk weg kan krijgen.
Ergste is dat ik zelfs niet kan achterhalen wie de verzenders zijn.
Ik heb via configuratie al Babylon verwijderd echter zonder enig resultaat.
Ik heb nu 5 toolbars waardoor ik de internetpagina's welke ik heb opgezocht niet eens helemaal lezen kan.
Uw aangeboden linken hebben mij niet kunnen helpen, mogelijk omdat ik daar niet goed mee weet om te gaan.
Ik zou u zeer dankbaar zijn wanneer iemand van u mij van deze ellende af kan helpen.
Wat moet ik nu op volgorde doen? Ik zal het precies opvolgen.
Hartelijk bedankt voor uw moeite.
Met vriendelijke groet,
N

Ik heb volgens arretje AdWareCleaner geïnstalleerd en hoopte daardoor verlost te zijn van die 3 toolbars die mijn pagina's incompleet maken. En dat ik van Babylon verlost zou zijn. Tevergeefs!:eek:
Wat doe ik dan fout of is er nog een afdoende oplossing voor dit probleem?

Bedankt voor je hulp wanneer er een oplossing mogelijk zou zijn.

Laatst bewerkt:
Hoi nieuwsgierigaag,

Graag een eigen topic aanmaken en niet in andermans topic een vraag stellen.
Maak een eigen topic, dan zullen we je vanzelf helpen.

:shocked:
Dat wilde ik ook maar ik kon niet die link voor een nieuw topic vinden.
Overigens gaat het toch in mijn vraag ook over Babylon? Die heeft ook op mijn computer een toolbar geplaatst vermoed ik.
Ik las al de reacties op Babylon topic en dacht toch nog aardig naadloos aan te sluiten met mijn vraag.

Arretje,
ben jij niet de n voor je naam vergeten?
Ik heb gedaan wat jij mij aanbevolen hebt en heb er nog nog een toolbar van Babylon bij!!!!!!:evil:
Hahaha?
Maakt jou dat gelukkig? Mij niet:confused:

Ik vond je icoontje al verdacht. Ben jij een cybertrol?

Vind ik een rotstreek en had dat hier juist niet verwacht.

Dit is niet leuk meer en het is ook de eerste keer op een Nederlandse site dat iemand zo'n opmerking maakt.
Ik zit al 10 jaar in het Anti-malware gebeuren,maar dit? zal wel aan de leeftijd liggen.

Ik vond je icoontje al verdacht. Ben jij een cybertrol?

Vind ik een rotstreek en had dat hier juist niet verwacht.

Meld je aan bij www.pcwebplus.nl en vertel over je probleem in deze sectie "Malware en virusinfectie problemen (HijackThis / DDS logs)"
Volg dit stappenplan en plaats de logs

Laatst bewerkt:
Arretje,
Mocht ik het, buiten mijn leeftijd, verkeerd hebben dan bied ik je oprecht mijn excuses aan.:eek:
Ik ben nu pas na jouw advies echt wanhopig, want mijn startpagina is niet meer igoogle ............maar Babylon!!! Boven die startpagina met 5 toolbars en de bekende onderste bar maakt nu 5 toolbars. Kan de opgeroepen sites dus niet meer maximaal gebruiken en lezen.
Het gaat meer op een cyber horror lijken.
Ik heb die Babylon weer via mijn configuratie, programma's verwijderen van mijn schijf afgegooid echter bij het opnieuw maar weer eens opstarten zit die vervloekte site er weer. Je snapt toch wel dat ik nu mijn computer niet meer behoorlijk kan gebruiken? Vandaar mijn teleurstelling.

Graag een eigen topic aanmaken en niet in andermans topic een vraag stellen.
Maak een eigen topic, dan zullen we je vanzelf helpen.

Gaarne gebruik maken van de knop "Meld misbruik" en het dan aan ons moderators overlaten.

Topic een eigen plaats gegeven.

Laatst bewerkt:
Ik ontving gister van een moderator op deze site een advies welk ik opvolgde. Ik wilde die moderator nog even bedanken voor zijn advies.
Ik installeerde op zijn advies Malwarebytes Anti-Malware en succesvol.
Liet daardoor mijn computer langdurig en volledig scannen en startte hoopvol mijn computer opnieuw.
Alles weer tevergeefs. Babylon is wéér mijn zoekmachine en die Babylon toolbars zijn niet verdwenen.
Babylon gister al door verwijderd via configuratie programma's wissen en die staat er niet meer tussen. Prullenbak geleegd.:mad:
Heeft iemand nog een afdoende oplossing voor dit rot probleem?
Bovenste deel van internet pagina's wordt bedekt door die vervloekte toolbars.
Of weet iemand een site waar mogelijk wel een oplossing te vinden is die werkt?
Zo is de lol voor mij van het internetten totaal verdwenen. Ik durf nu ook niet meer digitaal te bankieren.
Dat zoiets straffeloos kan met die speurhond Nelie Kroes in Brussel aan dit roer snap ik niet!
U wel?

Laatst bewerkt:
Arretje,

Quote: Over het algemeen!!!! quote
en dank voor uw nieuwe etiket wat u nu voor de 2de maal op mij plaatst. Heeft u een hekel aan mensen van 70?
Dat is dan erg verdrietig voor u om daar mee te moeten leven.
Heeft u misschien nog wel een goede oplossing? Dank daarvoor bij voorbaat.

Laatst bewerkt:
en dank voor uw nieuwe etiket wat u nu voor de 2de maal op mij plaatst. Heeft u een hekel aan mensen van 70?
Dat is dan erg verdrietig voor u om daar mee te moeten leven.

Ik denk niet dat u zich zo snel aangevallen moet voelen.
Arretje zegt enkel dat Toolbars vaak door (onoplettende) gebruikers zelf worden geïnstalleerd, wat ook zo is.
Uw leeftijd heeft daar voor de rest niets mee van doen, en u hoeft dan ook geen voorbarige conclusies te trekken ("Heeft u een hekel aan mensen van 70?")

Over het probleem:

Kijk hier eens naar: http://www.ghacks.net/2011/08/17/how-to-uninstall-the-babylon-toolbar-completely/

Laatst bewerkt:
Ik ben zeer gelukkig Babylon kwijt echter na enige weken gratis te hebben gebruik gemaakt van Malwarebytes anti malware vroegen zij mij om een jaarabonnement te nemen. 34,85 euro onmiddellijk overgemaakt op hun geleverde rekeningnummer met de juiste referenties erbij waarna ik nog steeds niet aangesloten ben. Ik heb dus betaald 2 weken geleden en krijg geen aansluiting. Iedere dag word ik nu door hen bij het openen van mijn computer herinnerd al 12 dagen geen malwarebytes meer te hebben geactiveerd. Dat activeren heb ik wel op allerlei manieren bij hen geprobeerd. tevergeefs omdat zij daarvoor 2 vragen stellen die ik onmogelijk kan beantwoorden, t.w.: "Product-ID en productsleutel!" Met geen mogelijk ergens iets over te vinden. Ook van hen geen betalingsbevestiging ontvangen waar die antwoorden mogelijk op zouden kunnen staan.
Ben ik nu zo achterlijk of klopt hier iets anders helemaal niet? Dit alles ter voorkoming van andere malware's.
Dank voor jullie eventuele reactie.

De vraag is waar hebt u Malwarebytes' Anti-Malware gekocht
In Nederland kost MBAM €22,95 en niet meer

@Arretje, dat klopt, is de basisprijs. Ik kocht er allerlei extra's bij. Kan ik nu zo niet even opboeren.
Er wordt steeds in het Duits en Engels op mijn service oproepen gereageerd. Ik vraag hen steeds om mij aan te sluiten - en wat die 2 vreemde vragen om het programma te activeren betekenen zonder dat ik ergens het antwoord daarop kan vinden. Product ID ????

Onderstaande reactie in niet te vertalen Nederlands. Ik vroeg niet om die Nederlandse vertaling want hier kan ik niets mee.

Ron Lewis, Jul 27 11:35 am (PDT):
You should be able to contact cleverbridge to obtain your registration information for the program.

Germany
Email: cs@cleverbridge.com
Phone: +49 221 - 222 45 - 45
Service hours:

Monday - Friday: 8:00 AM - 7:00 PM (CET)
Saturday: 9:00 AM - 4:00 PM (CET)
Sunday: 10:00 AM - 2:00 PM (CET)

Service hours according to time zone PST:
Monday - Friday: 11:00 PM - 10:00 AM
Saturday: 12:00 AM - 7:00 AM
Sunday: 1:00 AM - 5:00 AM
Fax: +49 221 - 222 45 - 40
Address: cleverbridge AG
Brabanter Str. 2-4
50674 Cologne
Germany

--------------------------------------------------------------------------------

chello, Jul 27 02:53 am (PDT):
This is not understandable Dutch. Far away understandable!!!

Please sent me your complicated instructions in real or understandable
Dutch.

Thank you!

From: Malwarebytes Support

Sent: Monday, July 23, 2012 1:30 AM

To: chello

Subject: Malwarebytes Support ticket #257635

Attachment(s)
wlEmoticon-annoyed[1].png

--------------------------------------------------------------------------------

Ron Lewis, Jul 22 04:30 pm (PDT):
Hallo Chello,

Doe dan het volgende en ik weten of dit corrigeert het probleem voor u te laten.

Opmerking: Als u de betaalde Pro-versie moet u het programma met de licentie die u werden via e-mail als dit proces worden alle Malwarebytes program files, logs, en register-instellingen te wissen van uw computer opnieuw te activeren.

Als u niet langer toegang hebben tot uw ordernummer kunt u contact opnemen Cleverbridge om informatie over uw bestelling en registratie-informatie te verkrijgen.

Cleverbridge klantenservice
https://store.malwarebytes.org/342/?scope=cuseco

STAP 1
Tijdelijke Schakel uw Anti-Virus en download mbam-clean.exe naar uw bureaublad of normale download locatie.

http://www.malwarebytes.org/mbam-clean.exe~~V

Stap 2
Sluit alle geopende programma's en dubbelklik op mbam-clean.exe om het uit te voeren als je op Windows XP.
Als je in Windows Vista of Windows 7 u met de rechtermuisknop en kies Als administrator uitvoeren.

Het zal u vragen om uw computer opnieuw op te starten, staat u dat te doen - erg belangrijk.

STAP 3
Nadat de computer opnieuw is opgestart, tijdelijk opnieuw uit te schakelen uw Anti-Virus en download de laatste versie van Anti-Malware Malwarebytes 'van hier naar uw bureaublad of normale download locatie.

http://www.malwarebytes.org/mbam-download-exe.php

STAP 4
Op XP dubbelklikt u op het installatieprogramma en volg de aanwijzingen op het scherm. Bij Vista of Windows 7 u met de rechtermuisknop klikt u op het installatieprogramma en koos Als administrator uitvoeren en de aanwijzingen op het scherm te volgen.

Als u een licentie voor de betaalde Pro-versie dan de Trial af aan het einde van de installatie en voltooi de installatie, maar niet start het programma gewoon nog niet.

STAP 5
Nu stellen alle bestanden uitsluitingen die nodig kunnen zijn in uw Anti-Virus/Internet-Security/Firewall toepassingen en herstart uw Anti-Virus/Internet-Security toepassingen.

U kunt de gidsen gepost in de FAQ van de onderstaande link of vraag en we zullen uitleggen hoe dat te doen.

STAP 6
Start het programma Malwarebytes en stel de sleutel en ID nummers.

Hier is een video op Youtube, dat laat zien hoe u het programma te registreren indien nodig.
http://www.youtube.com/watch?v=4u1FMJwGakE

STAP 7
Indien nodig setup uitsluitingen binnen Malwarebytes Anti-Malware voor uw Anti-Virus.

STAP 8
Ga naar het tabblad Update indien niet gedaan tijdens de installatie en het controleren op updates.

STAP 9
Opnieuw Start de computer opnieuw en controleert u of Malwarebytes is in de taakbalk en operationele

Voor het instellen van bestandsdeling uitsluitingen voor uw Anti-Virus kunt u de volgende online FAQ (Frequently Asked Questions)

http://www.malwarebytes.org/forums/index.php?showtopic=10138

Dank u

Ron Lewis
Malwarebytes Corporation

chello, Jul 21 12:47 pm (PDT):
Ik heb op 19 juli mijn contributie betaald via mijn bank.
Nog steeds niet door malwarebytes geactiveerd.
Dat vind ik in deze snelle tijd niet eigentijds.

Kunt u mij nu weer aansluiten en het contract laten ingaan op de dag waarop u mijn weer aansluit?
Dus niet vanaf de 19de juli 2012 maar vanaf????????!!!!!!

Message-Id:E3ZSXVX0_5012df88702a6_2b0210a5a7c68384a6

Over het algemeen is het zo dat zodra het geld binnen is u een mail ontvangt met de licentie code en die zelf in moet vullen in Malwarebytes Anti-malware

Bekijk nog eens goed de e-mails die je van Cleverbridge/Malwarebytes hebt ontvangen.

Als het goed is zie je iets als: "Uw cleverbridge referentienummer: xxxxxxxx"

Gebruik dat nummer of je e-mail adres wanneer je contact opneemt met Malwarebytes of Cleverbridge.
Alle andere informatie die je geeft maakt het alleen maar ingewikkelder en daar heeft men niets aan.

Wanneer de betaling is voltooid zou u een mail met ID en Key moeten ontvangen.

Die licentiecode heb ik niet gekregen omdat na mijn digitale bank overmaking geen enkele bevestiging van hen gekregen heb van ontvangst van dat geld. Kortom, niemand hier weet wat die 2 bewuste vragen betekenen en waar ik die vinden kan?
Ik zal mijn mails voorzien van dat support ticket nummer welk ik op de bestel bevestiging gekregen heb als hun klantnummer.

Bedankt voor de reacties.

nieuwsgierigaag,

U heeft een bedrag overgemaakt naar een rekeningnummer van Cleverbridge.
Wat heeft u vermeld bij die overschrijving? U zult waarschijnlijk ook een code hebben ingevuld en misschien ook een e-mail adres?
Als u contact opneemt met Cleverbridge en de code vermeld die u ook bij de overschrijving heeft vermeld dan moet het wel goed komen.
Desnoods vermeld u in uw contact met Cleverbridge welk rekeningnummer u heeft. Dan kunnen zij controleren of er via dat rekeningnummer een bedrag is overgemaakt en u de juiste licentie sturen.

Cleverbridge is een Payment processor die de bestellingen en betalingen voor diverse bedrijven verder afhandelt en ook de licentie verstuurt wanneer zo'n betaling succesvol is verlopen. Mocht er alleen maar een bedrag zijn binnengekomen zonder verdere informatie, of in ieder geval zonder voldoende informatie dan kan Cleverbridge daar verder niets mee doen.

Malwarebytes kan dit probleem dus niet voor u oplossen. Zij zijn slechts de makers van de software en hebben verder helemaal niks met de afhandeling van de bestellingen te maken. U dient contact op te nemen met Cleverbridge cs@cleverbridge.com

Mocht u er niet uitkomen dan wil ik ook wel contact opnemen met Cleverbridge, maar dan heb ik wel iets meer informatie nodig. Bijvoorbeeld de code (referentienummer) die u in de overschrijving heeft vermeld.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan