• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toolbar: Vertrouwelijk, Prive, Geheim, etc...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanders69

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2018
Berichten
152
Sinds een tijdje heeft mijn opdrachtgever een toolbar om gegevens te beschermen, zie bijlage.
Ik werk puur voor een afdeling binnen een grote gemeente en afdeling ICT geeft mij geen support omdat specifieke afdeling op eigen houtje werkt.
Afdeling ICT wilt geen vba programmeurs toelaten dus kan ik daar niet aankloppen voor hulp.
In de Office producten: Word, Excel, Outlook is een extra toolbar aanwezig om gegevens te beschermen dat deze buiten de organisatie zonder toestemming van gebruiker komt.
Wanneer je kiest voor openbaar dan kan het wel anders is het afgeschermd binnen de gemeente/organisatie.
Nu wilt de specifieke afdeling deze veiligheid wanneer er per e-mail wordt verstuurd en dat alle e-mail de hoogste veiligheid krijgt.
Alleen krijg ik de indruk dat dit een plug in is en niet via VBA te bedienen is tenminste als ik voor Marco opnemen heb gekozen dat kan ik deze toolbar niet instellen.
Heeft iemand al met deze toolbar of veiligheid gewerkt binnen VBA en is dit mogelijk?
 

Bijlagen

  • labels_vertrouwelijk.png
    labels_vertrouwelijk.png
    32 KB · Weergaven: 55
Dat lijkt mij een addin (COM of XLAM) waarvan de functionaliteit niet voor gebruik vanuit VBA beschikbaar is.
 
Hoi edmoor,

Dankje voor je uitleg.
Ik was er al bang voor maar hoopte op een gelukje ;-)
 
Inderdaad.
En die kende ik nog niet :)
 
Ben benieuwd wat het kan en hoe veilig het is.
Je kunt er iig wel via VBA bijkomen. (zie bijlage)
Het lijkt erop dat dat wanneer je wilt instellen dat een bepaalde afdeling enkel de optie "superrrgeheim" mag meekrijgen dat dit door de beheerder ingesteld moet worden.

Ik werk er niet mee en kan dus niks uitproberen.....jammer:cool::D
 

Bijlagen

  • sens.PNG
    sens.PNG
    35,6 KB · Weergaven: 29
Thanks!
Ik ga hiermee aan de slag en laat jullie weten wanneer ik wat heb draaien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan