tooltje voor mp3 naar doc of rtf

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannr1

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2008
hallo,

er bestaat een tool waar je documenten om kan zetten naar mp3, wel engels maar goed het bestaat. weet er iemand een tool die net het tegenovergestelde doet?
dus een mp3 en dan wat ze zeggen in een lied of film, dat er dan tekst van gemaakt kan worden? ik vraag dit, omdat ik een film heb waar geen ondertitel van is.
als ik nu zo'n tool had, dan kon ik lezen wat ze zeiden en beginnen te vertalen.

hopelijk kan iemand me helpen.

groetjes, dannr1

Een tool die documenten om kan zetten naar MP3 of andersom??? Ik ga dit topic met belangstelling volgen!

Bedoel je speech to text software? Ik heb ooit wel eens zoiets geprobeerd, maar resultaten vielen tegen. En dat was nog wel met langzaam p r a t e n in een microfoon. Spraak uit een film filteren is moeilijk vanwege de bijgeluiden en het praten gaat meestal nog snel ook. Weet niet of dit gaat lukken.

Voice recognition staat nog in de kinderschoenen. Dus van mp3 naar doc is nog niet echt of echt niet mogelijk. Andersom kan wel. In excel is er een VBA code (weet zo gauw niet welke) die de tekst in een cel voorleest. Helaas krijg je dan een Nederlandse tekst in het Engels uitgesproken. Is wel grappig.

En dan moet het ook nog online vertaald worden. De combinatie van voice recognition en online translation, naar iedere gewenste taal en synchroon met het gesproken woord, lijkt me fantastisch. Helaas tot nu toe alleen nog voor fantasten. Gaat nog heel lang duren voordat hier een werkbare versie komt

Ron

Nee, bestaat niet, zal er ook niet komen....
Paar praktische problemen:
-Hoe vogel je uit wie wat zegt/zingt [moet er ook "voice type recognition" komen...]
-Wat als er twee tegelijk praten.... laat staan meer....
-In ondertitelingen worden teksten vaak "samengevat" omdatde gesproken tekst te lang is...
-Uitdrukkingen uit een andere taal letterlijk over zetten zou tot zeer lachwekkende of onbenullige dingen kunnen leiden... daar zou dus een complete Van Dale achter moeten hangen om dat te voorkomen... troubleshooter> problemenschieter, motherf*cker>moedern**ker, "you are an assh*** > "jij bent een poepgat"....

Nee... zoek teksten van liedjes gewoon met Google [type lyrics] en ondertitels weet iedereen wel te vinden.... [neem ik aan]...

Laatst bewerkt:
jammer, had ik wel verwacht, oke wie kan me dan helpen met engelse of nederlandse ontertiteling van my boy jack met daniel radcliffe en ballet shoes van emma watson? ik zoek me iedere dag suf op google maar kan het niet vinden.

toch bedankt voor de moeite.

dannr1

Helaas!

Uit de huisregels:

Ook het vragen naar cd en dvd hoesjes is op helpmij niet toegestaan, evenals ondertitels voor films, i.v.m. de copyright rechten. Het plaatsen van links naar dit materiaal is dus ook niet toegestaan.

We mogen niet linken naar sites waar je die kan vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan