• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toon uitsluitend de aangegeven kolommen Excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Dat zou ik graag willen. Kan dat via een keuzemenu/button. Het is Excel 2007.
Zie voorbeeld. Dus ik wil alleen zien de kolom TOT en/of FIS of JAN en JUL

Bijlagen

Nee, dat is het niet. Ik wil wel weten wat ik aan het doen ben. Er moet een keuzemogelijkheid zijn. VBA? Als ik TOT kies wil ik alleen kolommen met de kop TOT (totaal) zien, bij FIS (fiscaal) alleen die FIS kolommen. Bij TOT en FIS die twee kolommen. Het zijn blokken met jaren van maandbetalingen jan-dec en TOT-kolom en FISC-kolom dus veel kolommen.
Dan weer alles zichtbaar maken. Zelfde principe als bij filter in rijen.
Kun je hier iets mee?
PHP:
Sub Column_Hide_Cell_Value()

Dim k As Integer

For k = 1 To 7
        If Cells(1, k).Value = "No" Then
           Columns(k).Hidden = True
        End If
    Next k

End Sub

Laatst bewerkt:
Gebruik 4 kolommen: datum, bedrag, FIS en tot
Maak daarvan een dynamische tabel
Voer zo je gegevens in.
Gebruik de autofilter funktie van de dynamischa tabel.
Voor nog meer mogelijkheden : maak een draaitabel gebaseerd op de tabelgegevens en eventuele slicers.

@snb
Dat zal 100% kloppen. Echter ook al zou ik mij daar 200% in verdiepen en het zou lukken dan weet ik morgen niet meer hoe het in elkaar zit. Jouw kennisniveau ligt 10 x hoger dan het mijne en cursussen zullen mij daarbij ook niet helpen. Helaas heb ik aan de meest door jou gegeven antwoorden niets. Veel te ingewikkeld. Dat is geen verwijt maar een feit. Bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan