• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

top 10 kopieren naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackhawknl

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
heb een paar kolommen met c.a. 30 waardes

Naam | Aantal | score

Nu kan ik elke keer wel elke kolom selecteren en dan sorteren. maar dan moet ik elke keer alles weer terug zetten.
Zoek een formule die bijvoorbeeld de hoogste prijs uit de lijst haalt, die kopiert naar een volgend tabblad en dan daar laat zien, in eenzelfde kolommenreeks van

NAAM | AANTAL | SCORE

Maar dan in een top 10

Nu kan ik aardig een formule uit elkaar trekken en weer in orde maken dat die werkend wordt. Dus met de formule kan ik al aardig overweg.

Wie kan me helpen lol en snapt mijn vraag. Als het moet maak ik wel een voorbeeld bestand.

de 10 hoogste getallen laten filteren en op een ander blad zetten

ja inderdaad. maar dan ook de de rest van de regel kopieren. dat zou perfect zijn
en als ik alleen maar de formule heb met de 1e in de rij. en ook de 3e in de rij kan ik uit de rest wel komen.

ja ik verwachte ook een voorbeeld van jou, een komma verkeerd en je bestand werkt niet meer

=VERSCHUIVING($A$1;1;;AANTALARG($A:$A)-1)
tabblad 1 staat onder e2 deze formule !!! kan je die uitleggen.
en ik snap de sortering niet. hij werkt als een tierelier. maar weet niet hier ik nu deze formule's kan gebruiken en aanpassen om te gebruiken in mijn grotere bestand.
de gegevens in blad1 worden gekopierd naar 2e blad. maar snap niet hoe die gedaan wordt.

deze formules heb ik gevonden
in 2 blad
cel B2
=INDEX(DataNaam;KLEINSTE(ALS(DataScore=$D2;RIJ(DataScore)-RIJ(Blad1!$C$2)+1);AANTAL.ALS($D$2:$D2;$D2)))
C2
=INDEX(DataAantal;KLEINSTE(ALS(DataScore=$D2;RIJ(DataScore)-RIJ(Blad1!$C$2)+1);AANTAL.ALS($D$2:$D2;$D2)))
D2
=GROOTSTE(DataScore;RIJEN($E$1:E1))
met een verwijzing naar e1

Ben een beetje aan het terugwerken om de formule te snappen maar kom er nog niet goed uit.
voornamelijk snap ik de formule niet op de eerste tabblad.

de formule in e2 mag je wissen dit is de formule die in een naam bereik staat
met knop formule evalueren zie je stap voor stap de berekening van de formule, hier kan je veel uit ontcijferen.

RIJEN($E$1:E1) geeft als resultaat 1 en dit voor de 1 ste grootste waarde in DataScore
D3 zal de 2de grootste score worden met RIJEN($E$1:E2),= 2.

Maar nu wil ik eigenlijk dat de kolom waar de waarde uit gehaald wordt niet begint op
a2 t/m c 2
maar zou graag willen dat ze beginnen op d7 t/m f7
heb al geprobeerd om de waardes te verslepen om dan alles te verplaatsen om te zien waar in de formule ik alles moet veranderen.
maar dan lukt de eerste regel wel maar de volgende 29 niet.
en wat als ik de lijst langer wil maken om bijvoorbeeld 100 mensen op deze manier te sorteren

@VenA Voor een Super excel goeroe als jij kan dat toch geen probleem zijn

@JeanPaul28,

Ik zie nu dat ik er @blackhawknl voor had moeten zetten.

Er staat niet voor niets een smiley achter. Mede door jou begin ik matrixformules steeds beter te begrijpen. Dat sommige ingebouwde dingen voor jou onbekend terrein zijn en andere voor mij onbekend zijn, maakt het toch juist leuk om een beetje op een forum actief te zijn?

Super excel goeroes moeten nog uitgevonden worden:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan