• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Top 10 maken van servers

Status
Niet open voor verdere reacties.

MCMASTER

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2013
Hallo allemaal,

Ik heb wat ruwe data gehaald uit onze monitor tool, betreft de server naam, welke schijf en welke datum.
zie afbeelding ex.jpg Nu is het de bedoeling dat ik met een filter of iets anders hieruit een top 10 kan halen welke servers vaak een melding geven.
Kan dit met deze data gegevens? Zo ja hoe doe ik dat? Ik ben een dummie op excel gebied, ik heb met autofilter geprutst maar daar werkt de top10 optie niet omdat ik geen kolom heb met numerieke data.
Hoe pak ik dit aan of moet ik er nog een kolom met iets unieks bijzetten zodat het wel kan, wie kan me helpen?

Zet 'm op, maak er een fraai Excelbestand van en plaats dat hier....

En voeg meteen met de hand in wat volgens jou het resultaat zou moeten zijn.

Dat is een zeer waardevol antwoord....kan ik echt wat mee... ;o( lijkt erop of ik niet serieus wordt genomen?

Welkom op Helpmij.nl.:)

Een voorbeeld bestand zegt vaak meer.

Je wordt hier echt wel serieus genomen.
Maar de site heet 'Helpmij.nl'
We willen dus wel helpen maar de 1e stap ligt bij jou door een excel bestand te plaatsen ipv een jpg.
Je hebt de vraag immers in het excel forum gezet.
Maak daarin duidelijk in welke cel je een formule wilt met welk resultaat (en waarom juist dit resultaat)

Ik heb toch een plaatje toegevoegd in de mail of bedoel je dat niet?

Bekijk bijlage Scom meldingen filter 2.xls

wat ik dus graag wil is dat ik doormiddel van een filter, of iets anders, kan zien welke servers (bijv een top 10) vaak een des betreffende melding geven. Nu is het nog te doen maar als er bijzonder veel servers zijn wordt het autofilter een beetje te beperkt. Het betreffen scom meldingen over low disk space.

Laatst bewerkt:
maak met je gegevens een draaitabel en daarin heb je de optie top-10.
zie bijlage
Nu is het eigenlijk voor alle meldingen, ik zie niet hoe ik je vraag ivm "low disk space" kan beantwoorden, welke ID zou dat dan zijn ?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dank jullie wel moet alleen nog wel puzzelen hoe je de gegevens correct in zo'n draaitabel zet, dat is me nog niet helemaal helder voor ogen

Thenks zal er morgen nacht eens induiken mijn dienst zit er op ...... mijn dank aan alle hulpvaardigen hier :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan