top 10 virusscan site ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
Berichten
1.591
kan ik ergens een site vinden waar een top tien van virusscans beschreven staan ?

groetjes
johnny
 
dank je Bennie ,
ga er al wat op rondneuzen

groetjes
 
heb er is heeeel vlug wat rondgekeken wat me opvalt is dat ik niets zie van norton ?

groetjes

had graag een site gezien waar de top tien of top hondert ( wat maakt het uit ) gezien die een beetje betrouwbaar is , iets zoals testaankoop ofzo .
 
Bennie, hier wil ik toch even op reageren.
Ik vraag me af in hoeverre de site objectief is. Op één van de pc's hier draait namelijk AVG en er zitten wel degelijk opties in die op de site als afwezig worden bestempeld, de update's zouden volgens hun eens per maand komen, dan vraag ik me af waarom er hier minimaal één keer per week (soms dus vaker) een nieuwe virus update binnenkomt.
Ook wordt er gestelt dat er niets in de systray te zien zou zijn, ook dat is niet waar, er wordt gezegd 9mb RAM nodig voor programma, ook dat is wederom niet waar er wordt 'slechts' 5,9mb in beslag genomen en zo kan ik nog een heleboel dingen meer opnoemen.
Nou weet ik wel dat jij die site niet gemaakt hebt, maar ik krijg toch sterk de indruk dat een gratis programma er per definitie niet goed afkomt op de site.
De review lezende getuigd het in elk geval niet van gedeagen onderzoek.
 
Geen enkele test is objectief te noemen, laat ik dat voorop stellen. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het feitelijk niet mag kloppen. Ik lees iets verderop dat die info van AVG zélf afkomstig zou zijn:

"A final warning about AVG Antivirus:
According to the vendors website the free edition is only updated once a month!".

Ik heb gekeken of dat klopte::)
http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php

Inderdaad, ik zie op die site nergens iets staan van die strekking. Mogelijk was dit in het verleden zo en is die test\review alweer een paar jaartjes oud, of de reviewer heeft dat zelf niet getest, maar de info klakkeloos overgenomen.

Zo zie je maar weer, testjes zijn erg relatief:)

Groetjes,
Bennie
 
:D Het was ook geen 'aanval' op jou, maar inderdaad om een beetje aan te geven dat objectiviteit op het gebied van (anti-virus)testen vaak staat of valt met het uitgevoerde onderzoek.
Ik snap wel als je alle AV software uitgebreid zou gaan testen, de test pas klaar is als er alweer een nieuwere versie van de betreffende software voorhanden is.
Mijn mening is, dat de beste virusscanner ben je nog altijd zelf, als je daarbij geholpen wordt door een stukje software is dat mooi meegenomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan