• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Top 20 samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gosee

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Berichten
55
Hoi Allemaal, :thumb:

Omdat jullie mij al eerder heel goed hebben geholpen doe ik weer een beroep op jullie.
Ik zit ff vast. Ik doe een voorbeeld als bijlage.
Wat heb ik:
Op mijn blad1 heb ik een ovz met functies en bedragen per klant. Ik heb daaronder dezelfde tabel gezet met daarin de rang van de klant binnen een functie.

Wat wil ik
Op blad2 wil ik adhv een lijst (op functie die er al inzit) een functie kiezen en vervolgens
wil ik onder kopje : top1 tm 5 de 1e 5 klanten zien met het laagste waarde, vervolgens wil ik onder het kopje top 6 tm 10 de klanten zien die daarop volgen (dus de nummer 6,7,8,9 en 10 en als er klanten een gelijke rang hebben bijv 6, 7, 7, 9, 10) etc
Als er geen waarde staat in een cel moet die niet mee gaan in de rangschikking (dus op de laatste plaats komen)

Hoe kan ik dat doen :rolleyes:

Wie wil en kan mij helpen.
Alvast weer hartelijke dank

groetjes Gosee
 

Bijlagen

  • vb helpmij.zip
    7,8 KB · Weergaven: 25
Hierbij een oplossing per functie.
Om deze afhankelijk te maken van de validatielijst, wordt het wel het wel een paar ander mouwen, (maar niet ondoenbaar met de indirect-functie)
 

Bijlagen

  • vb helpmij(GiMe).xls
    29,5 KB · Weergaven: 44
Hierbij een oplossing per functie.
Om deze afhankelijk te maken van de validatielijst, wordt het wel het wel een paar ander mouwen, (maar niet ondoenbaar met de indirect-functie)

Wat snel man dank je :thumb:

Alleen 1 vraag als ik nu de functie verander dan wijzigd er niets in de ranking die er nu staat
Klopt dat??
 
Dat probeerde ik je duidelijk te maken in mijn vorige post :eek:
 
Dat probeerde ik je duidelijk te maken in mijn vorige post :eek:

Beetje laat :confused:
Je hebt me wel op ideen gebracht. Ik heb het probleem opgelost, alleen wel op een andere manier dan in je voorbeeld, want het gebruik van die formule was nog iets te moeilijk voor me.


In ieder geval bedankt voor je hulp :thumb:
en ik zal dit probleem op opgelost zetten ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan