• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Top 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vreugdenhil85

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2011
Berichten
74
Hallo,

Onlangs heb ik via Wikipedia een excelbestandje gemaakt van de totale Top 2000 (van '99 t/m '12).

Ik wil via een ander excelbestand een overzicht maken met hoeveel liedjes er per decennia voorkomen in de Top 2000.
Ik bekijk hoeveel liedjes er per decennia voorkomen door d.m.v. een getalfilter het aantal liedjes van één decennium op te tellen. De =som functie werkt niet goed, omdat nu alles (vanaf het 1e t/m het laatste filterresultaat, de overigen zijn verborgen), opgteld wordt.

Ik dus alleen een optelling van het aantal liedjes per decennium.

Is er een formule, of een andere handeling om dit gedaan te krijgen?

Alvast bedankt!
 
een draaitabel aanmaken en de datum groeperen op "jaren" en zo heb je het aantal liedjes per jaar, sommeer ze per 10 en je hebt een decade.
 
Pas de formule SUBTOTAAL eens toe.

=SUBTOTAAL(3,<kolom waarin de optelling gebeurd>)

Succes.
Mvg.
 
Daan,

Bedoel je alle nummers uit de sixties etc? Maar wat doe je dan met de titels die ieder jaar terugkomen? Ik heb tot dit jaar diverse bewerkingen op de lijst toegepast, maar de lijst van dit jaar alleen opgehaald.
 
Heren,

Met de tot nu toe ontvangen antwoorden/tips kan ik nog niet zo heel veel. Ik zal maar even een bestandje toevoegen waarin ik de sortering wil toepassen...

Bekijk bijlage 172180



In kolom A heb ik de verschillende decennia neergezet;
In kolommen B t/m O komt het volgende te staan:
Rij 1: de jaren waarin de Top 2000 is georganiseerd;
Rij 2 t/m Rij 10: aantallen (hoeveel er per decennium per editie v/d Top 2000 voorkomt)

In Rij 12 de totalen per decennium;
en in kolom P de totalen per decennium.
 
Dit voorbeeldbestand kunnen we ook niet veel mee zonder de data (of een deel daarvan), die je wilt analyseren.,
 
Hallo,

Oke, het totale bestand van mijn Top 2000 lijst was te groot. Ik heb een apart bestand gemaakt, met 1 tabblad, waarin de lijst van dit jaar.
Hierin heb ik in de rijen E t/m Q de posities van het betreffende lied in de vorige edities gezet
In kolom D vind je uit welk jaar het lied afkomstig is.
 
Met deze lijst gaat het niet lukken om dit met een nette draaitabel te doen.

Wat je moet hebben zijn alle lijsten in één database, met dan in één kolom het jaar waarvan de lijst is.
 
Bijgaand de lijst van 2011 met onderin diverse analyses. Misschien heb je daar iets aan. Je kunt er ook voor kiezen die gegevens op een apart blad te zetten.
 

Bijlagen

  • Top 2000 - 2011.xls
    869 KB · Weergaven: 78
Heren,

Uit de gegeven antwoorden heb ik de juiste oplossing kunnen vinden op mijn vraag. Ik dank jullie allen voor de genomen moeite!
 
Daan,

Kun je aangeven wat je oplossing is?
 
Rob,

Ik heb wat ik wilde wat bijgesteld, dat ik alleen een lijst heb van 2012 en/of 2011 waarin de aantallen per decennium apart gedefinieerd zijn, is prima.
Voor de overige jaren ga ik zelf klooien met excel... :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan