Top 5 score per deelnemer + som berekenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter PCD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PCD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jul 2016
Hallo,

Van een vogeltentoonstelling wil ik per deelnemer de vijf best scorende vogels selecteren en de som van deze waarden bij elkaar tellen voor een totaalklassement.
Vanuit een query heb ik een tabel weten te genereren(zie bijlage: tblKlassement)

Het klassement wil ik na afloop van de keuring met de volgende opzet (zie bijlage:Klassement) kunnen afdrukken.
Wie kan mij helpen dit in acces voor elkaar te krijgen?

Bekijk bijlage tblKlassement.xlsx
Bekijk bijlage Klassement.xlsx

Het is een Access forum; als je voorbeelden plaatst doe dat dus in een database. Hoe kan ik een Access gerelateerd antwoord geven op basis van Excel lijsten?

Ontbrekende database

Sorry. Ik doe dit voor het eerst. Het lukt me niet om de hele database als bijlage in een zip-bestand te sturen (is dan 353 kb) en er kan maar maximaal 100 kb geupload worden. Ik heb de database daarom gesplitst en de betreffende query (waar de benodigde data in staan (zie veld: naam en predikaat) als bijlage toegevoegd. Ik weet alleen niet of dit goed is zo.

Bijlagen

Hier kunnen we ook niet zoveel mee, want ik kan de query niet openen. Die mist namelijk zijn tabel. Als je de db eerst comprimeert en dan zipt, krijg je hem meestal wel klein genoeg. Is dat niet zo, verander dan de extensie naar .xlsb. HelpMij accepteert namelijk wél excel bestanden van 1Mb. Gek genoeg :). Wij veranderen de extensie dan wel weer terug naar .accdb.

Hartelijk dank voor de tip. Ik heb de database gecomprimeerd en daarna gezipt. Het Bestand wordt dan ca. 350 kB en en daardoor te groot om te uploaden. Daarom de extensie gewijzigd naar xlsb. Het bestand wordt dan 2,57 Mb. Uploaden lukt daardoor helaas ook niet. Vervolgens het xlsb-bestand gezipt, maar wordt ook groter dan 100 kb. :confused: Zijn er nog een andere mogelijkheden of zal ik het bericht maar sluiten en het maar laten voor wat het is.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat het veranderen van de extensie van welk bestand dan ook de grootte aanpast; doe je het wel op de goede manier? Vanuit de verkenner? Overigens mag een database met een paar tabellen met 100-200 testrecords en een query nooit zo groot blijven na comprimeren dat hij niet te zippen is naar een bestand van 40-60 kb. Je kunt dus ook een aantal objecten weggooien die voor de vraag niet nodig zijn. Sowieso alle tabellen die er niet toe doen, alle formulieren en rapporten etc. En er hoeven dus ook geen duizenden records in te zitten; genoeg om de vraag te kunnen reproduceren.

Ik ben steeds uitgegaan van de gehele database en dat wordt dus te groot. Maar ik geloof nu dat het gelukt is. Ik heb de benodigde query met de daaraan gekoppelde tabellen geïmporteerd in een nieuwe database. Het bestand is dan een stuk kleiner. (Zie bijlage). De benodigde velden in de qryCatalogus zijn Naam en Predikaat.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan