Hoi!
Ben bezig met het boek basiscursus PHP, en ik moet nu een inlog systeem maken. De letterlijke code staat in het boek, alleen werkt het niet.
De foutmelding die ik krijg is de volgende:
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at C:\Users\Simolokid\Documents\SiteServer\xampp\htdocs\Home.php:10) in C:\Users\Simolokid\Documents\SiteServer\xampp\htdocs\Home.php on line 14
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at C:\Users\Simolokid\Documents\SiteServer\xampp\htdocs\Home.php:10) in C:\Users\Simolokid\Documents\SiteServer\xampp\htdocs\Home.php on line 14
Klik ik vervolgens door op de function.session-start, krijg ik deze fout:
Object not found!
The requested URL was not found on this server. The link on the referring page seems to be wrong or outdated. Please inform the author of that page about the error.
If you think this is a server error, please contact the webmaster.
Error 404
localhost
2-12-2009 23:32:05
Apache/2.2.12 (Win32) DAV/2 mod_ssl/2.2.12 OpenSSL/0.9.8k mod_autoindex_color PHP/5.3.0 mod_perl/2.0.4 Perl/v5.10.0
De url waar op dat moment naar verwezen wordt is:http://localhost/function.session-start
Ik gebruik de laatste versie van Xampp (1.7.2) en deze runt apache en mysql op de achtergrond. Verder doen scripts als 'laat 6x de tekst hello world in h1 t/m h6 verschijnen in php script' het wel. Dus php doet het gewoon.
Verder is alles uiteindelijk bedoeld om een eigen webserver te starten, voor wat back-up. Meer voor het uitvinden hoe als voor de uiteindelijke functie eerlijk gezegt.
Ik heb alles wat er nodig is in een .rar gezet. Als dit nodig is zal ik deze ook uploaden (.css en plaatjes) De home.php code post ik hieronder:
Zoals te zien is de homepage vrij simpel. De looks komen later wel. Het is even dat de functies goed werken. Later zit ik wel in over de veiligheid. 
Zodra de gebruiker inlogt, moet het doorverwijzen naar personal.php waar ie zn ding kan doen. Hier kan er weer worden uitgelogd.
[edit]Na deze post, duurde het nog 10 minuten voordat ik erachter kwam dat de home php session code helemaal bovenaan moest staan. Hierdoor ben ik nu bezig met eenmaal ingelogde pagina.
Hier heb ik last van syntaxerrors, daar kom ik wel uit.
[/edit]
Groetjes,
Simolokid
Ben bezig met het boek basiscursus PHP, en ik moet nu een inlog systeem maken. De letterlijke code staat in het boek, alleen werkt het niet.
De foutmelding die ik krijg is de volgende:
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at C:\Users\Simolokid\Documents\SiteServer\xampp\htdocs\Home.php:10) in C:\Users\Simolokid\Documents\SiteServer\xampp\htdocs\Home.php on line 14
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at C:\Users\Simolokid\Documents\SiteServer\xampp\htdocs\Home.php:10) in C:\Users\Simolokid\Documents\SiteServer\xampp\htdocs\Home.php on line 14
Klik ik vervolgens door op de function.session-start, krijg ik deze fout:
Object not found!
The requested URL was not found on this server. The link on the referring page seems to be wrong or outdated. Please inform the author of that page about the error.
If you think this is a server error, please contact the webmaster.
Error 404
localhost
2-12-2009 23:32:05
Apache/2.2.12 (Win32) DAV/2 mod_ssl/2.2.12 OpenSSL/0.9.8k mod_autoindex_color PHP/5.3.0 mod_perl/2.0.4 Perl/v5.10.0
De url waar op dat moment naar verwezen wordt is:http://localhost/function.session-start
Ik gebruik de laatste versie van Xampp (1.7.2) en deze runt apache en mysql op de achtergrond. Verder doen scripts als 'laat 6x de tekst hello world in h1 t/m h6 verschijnen in php script' het wel. Dus php doet het gewoon.
Verder is alles uiteindelijk bedoeld om een eigen webserver te starten, voor wat back-up. Meer voor het uitvinden hoe als voor de uiteindelijke functie eerlijk gezegt.
Ik heb alles wat er nodig is in een .rar gezet. Als dit nodig is zal ik deze ook uploaden (.css en plaatjes) De home.php code post ik hieronder:
PHP:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Server Simolokid</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="server.css">
</head>
<body>
<?php
session_start();
if (!empty($_POST)){
$username= $_POST["username"];
$wachtwoord= $_POST["wachtwoord"];
session_register("username");
session_register("wachtwoord");
header("Location: personal.php");
}
?>
<div id="site">
<div id="vulling"> </div>
<div id="Inlog">
<div id="inlogheader">Inloggen </div>
<form name="inloggen" method="post" action="<?php echo($_SERVER["PHP_SELF"]);?>">
Inlognaam: <div id="inlognaam">
<input name="username" type="text" /></div>
<br>
Wachtwoord: <div id="wachtwoordinvoer">
<input name="wachtwoord" type="password" /></div>
<br>
<hr />
<input type="submit" name="Submit" value="Inloggen" class="btn"
onmouseover="this.className='btn btnhov'"
onmouseout="this.className='btn'"/>
</div>
</div>
</form>
</body>
</html>

Zodra de gebruiker inlogt, moet het doorverwijzen naar personal.php waar ie zn ding kan doen. Hier kan er weer worden uitgelogd.
[edit]Na deze post, duurde het nog 10 minuten voordat ik erachter kwam dat de home php session code helemaal bovenaan moest staan. Hierdoor ben ik nu bezig met eenmaal ingelogde pagina.
Hier heb ik last van syntaxerrors, daar kom ik wel uit.
[/edit]
Groetjes,
Simolokid
Laatst bewerkt door een moderator: