Tornado 242 ... ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vecom

Banned
Lid geworden
4 jan 2004
Berichten
583
Hoi,

Ik heb de volgende (netwerk-) situatie:

Tornado 242 wireless router; Tornado 211G PCMCIA; Chello kabelmodem; PC middels UTP aangesloten op de router en mijn notebook wireless (beide winxp home).
Alles gaat prima ..... maar ik wil niet alleen kunnen mailen en surfen, maar ook een 'normale' netwerksituatie, waarbij mijn pc als 'server' kan dienen en de aangesloten printer ook vanuit mijn notebook te bedienen is.
... helaas: als ik op beide computers een 'thuisnetwerk' installeer, kan ik met de notebook geen internetverbinding meer krijgen, maar bovendien wordt zowel vanuit mijn pc als vanuit mijn notebook geen enkel netwerk gedetecteerd, laat staan dat er iets te 'delen' valt.
IK ben inmiddels de hele dag bezig ..... en heb de neiging de hele handel maar weer terug naar de leverancier te brengen.
Manuals ..... tips en trucs .... het maakt allemaal niet uit, er wordt géén netwerk gedetecteerd en uiteindelijk is er alleen een 'draadloze' internetverbinding mogelijk. Beetje dure aanschaf op deze manier.
Wie o wie helpt mij uit de brand.

Teun
 
Hallo,

Heb je van Microsoft ICS geinstalleerd?
Dan kan je dit beter eerst un-installen.
Als je je netwerk wilt gaan delen, is het snelste als je de volgende stappen onderneemt.
Zorg ervoor dat beidde pc's in dezelfde workgroup zitten.
Maak share's aan op beidde pc's, en zorg ervoor dat je rechten aanmaakt, lees en schrijf rechten.
Heb je de stappen gevolg in de manual hoe je de printer moet installeren op je lap top.

groet van francois
 
HOI Francois,

ICS .... ?
Weet niet what you mean ..... leg ff uit, maar vlgs mij heb ik iets dergelijks niet geïnstalleerd.

Overige stappen zijn me bekend.
Krijg - wanneer ik naar ander computers in het netwerk laat zoeken - de melding dat ik onvoldoende (of geen) 'machtiging' zou hebben.
Heb de stappen gevolgd voor het installeren van een thuisnetwerk of klein kantoor.

Teun
 
Hallo,

Wanneer je zoekt naar andere computers binnen je netwerk en je krijgt de melding dat je niet genoeg rechten hebt ligt niet aan de Tornado 242.
Je zal ten eerste rechten moet geven aan de bestanden die je wilt sharen op je netwerk.
Dit kan je alsvolgt doen, ga naar de directories die je wilt sharen, klik hier rechts op en klik op sharen, nu krijg je een menu welke rechten iemand heeft of moet krijgen.
Zo kan je iemnad alleen leesrechten geven, maar ook totale controle.
Ik ben zelf niet zo'n voorstander dat microsoft networking dit doet, want volgens mij timmert microsoft alles lekker dicht.
Er wordt dan een netwerk gemaakt waar je dan achteraf helemaal niets mee kan doen.

:confused:

mocht je sneller willen comuniceren dan kan je me ook mailen francoisk@allieddata.com
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan