• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tornooi formulier: automatisch invullen bij hoogste score

Status
Niet open voor verdere reacties.

schroot

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2023
zGuM8z UB7ziO2rZt9bLwckmz3LEXNcN1kma5Wy9jjKqqeiai YoWACCMgAcAEEbAAwAII ABAIT5P9F7eAD34PLbAAAAAElFTkSuQmCC

wanneer 2 spelers hebben gespeeld in de linkse vakken wil ik de winnaar, degen met de hoogste score automatisch invullen in het vak rechts.
Kan mij hier iemand mee helpen?

Ik kijk links en rechts maar zie niets.
Geen gebruikers, geen degen, geen vakken, niets.

ik dacht dat ik een screenshot heb toegevoegd. ik probeer het nog eens.
EcoBXVrqlrQAAAABJRU5ErkJggg==

Bijlagen

• Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    6,8 KB · Weergaven: 21
In een plaatje kunnen we niets doen.
Plaats een voorbeeld Excel document.

Nee.
Er staan totaal geen gegevens in en ook niet waar vandaan de hoogste score moet komen en waar je dat getoond wilt hebben.

Ok sry. Ik ga er te zeer van uit dat dit zich vanzelf uitlegd:confused:.
Ik heb in dit voorbeeld speler 1 en speler 2 genomen. Hier komen dan namen van spelers te staan. volgende vak met score komt dan de score van dat spel te staan. Degene met de hoogste score gaat door naar de volgende ronde. Dat heb ik dan winnaar speler 1 of 2 genoemd.
Bedankt voor je geduld. first timer.

Bijlagen

Als je excel wil gebruiken als rekenblad begin dan met het verwijderen van alle samengevoegde cellen. En dan ga je zo tewerk.

Bijlagen

ok bedankt. En hoe bekom ik dan dat de winnaar in de volgende ronde automatisch wordt ingevuld?

door juist dezelfde formule alleen met andere celverwijzingen.

Voor een tennis toernooi met 128 deelnemers heb ik ooit dit eens gemaakt.
Voor elke ronde zie is er een kop om de voorgaande rondes te verbergen zodoende blijft het overzichtelijk. De irrelevante regels verborgen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan