torrent 2 weken bezig, en nog op 5% !

• Onderwerp starter Onderwerp starter XP19
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

XP19

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
hallo allemaal,

Ik heb veeel te trage torrents en daar zou ik graag wat aan willen doen;)
De snelheid van mijn torrents zijn afwisselend ;

voorbeeld 1:
'Oblivion' (PC spel van ongeveer 2,90 GB)

voorbeeld 2:
[Wii] Mario Kart ( zo'n 4,5 GB)

Het spel Oblivion is nu paar daagjes bezig en is al bina klaar (96%)
Mario Kart was echter heel sloom; het spel was 2 weekjes bezig en is was nog maar 5%
van een vriend hoorde ik dat dit aan de 'seeds' lag en dat ik moest zorgen voor torrents die ongeveer 1000 seeders hadden.
Toen ik bij Mario Kart keek bleek er maar 6 seeds ofzo waren, ik begreep dus dat het zinloos was om nog door te gaan en heb de download geannuleerd...

maar nu heb ik een nieuw probleem:
WAAR VIND IK TORRENTS MET 1000 SEEDS :confused:
Oblivion was 250 ongeveer en duurde een paar daagjes
als het niet mogelijk is om snellere downloads te krijgen ben ik ook best tevreden 1 spel per 3 dagen maar volgens moet het hoger kunnen .

DUS

Wie weet hoe ik torrent (Films en Games waaronder vooral Wii spellen) sneller kan downloaden ??
Ik heb ergens ook gelezen dat je andere poorten moet openen ofzo maar dit snap ik niet egt :confused:
zou iemand me dit willen uitleggen ?

PS
ik gebruik nu Bittorent , maar Mario Kart had ik met µTorrent gedownload (nou ja voor zover je het downloaden kunt noemen dan ;) )

ALVAST BEDANKT:thumb: !!

Ik zou maar met torrents stoppen en je in nieuwsgroepen gaan verdiepen.

Hier alvast een leuk begin om het onder de knie te krijgen:

http://www.binaries4all.nl/

Als voorbeeld, over 4.5 GB doe ik 25 minuten om het te downloaden !!

Oblivion is inmiddels klaar maar ik krijg hem niet aan de praat
of het spel is gwn niet goed maar het zou goed moeten zijn :confused:

Als dit spel zou lukken zou het eerste spel zijn die ik via torrents gedownload heb en die ik ook daadwerkelijk GESPEELD heb
(kheb een keerrtje GTA IV gedownload maar toen om de SERIAL NUMBER vroeg kwam ik niet veel verder :confused: )

Mijn torrents zijn nog steeds heel raar.
met 'geluk' behaal 50 kb per seconde !!
dat zou toch echt veel sneller moeten!
nou vraag ik me af...
hoe snel gaat het bij jullie ?
ik denk dat de gemiddelde snelheid rond de 300 kb per seconde moet liggen.
het schijnt zelfs tot 2 MB per seconde te kunnen :confused:

Overstappen op Nieuwsgroepen super veel verschil is er niet met de download als deze binnen is. Haal hier met een payserver 14.9 Mbp/s is ongeveer 1,9MB/s. Uiteraard is de snelheid afhankelijk van wat voor verbinding je hebt.

Ter vergelijking. Ik haal een dvd in ongeveer 40 minuten binnen.

Laatst bewerkt:
Overstappen op Nieuwsgroepen super veel verschil is er niet met de download als deze binnen is. Haal hier met een payserver 14.9 Mbp/s is ongeveer 1,9MB/s. Uiteraard is de snelheid afhankelijk van wat voor verbinding je hebt.

Ter vergelijking. Ik haal een dvd in ongeveer 40 minuten binnen.

bedankt!
zijn nieuwsgroepen gratis?
ik denk dat het tog aan mij ligt (de trage torrents) :confused:
ik zal het laten weten wanner ik eenoplossing heb ;)

Afhankelijk van je provider kun je ook gratis nieuwsgroepen gebruiken, alleen de retentie ligt veel lager op een paar dagen vaak.

Retentie = de tijd dat bestanden beschikbaar zijn.

Het hoeft niet alleen aan de seeders te liggen.
Je hebt ook leechers leechers zijn de mensen (net zoals jij) die de download willen voltooien op 100%.
Bij torrents is het zo dat de leechers van de seeders de downloadsnelheid neemt.
De seeders hebben de download al helemaal binnen en als hun uploaden maken wij leechers gebruik van de downloadsnelheid die ze ons geven.
Eigenlijk is het: Hoe meer seeders hoe sneller de download.
Maar hoe meer leechers hoe slomer de download.
Dus je moet eens kijken hoeveel leechers je bij die mario torrent hebt staan.
Even nog een voorbeeld: Als je dus 6 seeders hebt en je doet het met 12 leechers haal je (zullen we maar zeggen) van een halve seeder de downloadsnelheid en dat kan lang duren.
Maar er staat altijd (als het goed is) een getal niet tussen haakjes en een getal wel.
Het getal tussen de () zijn het aantal seeders of leechers.
Het aantal zonder() zijn de seeders of leechers die nu online zijn om de torrent zijn werk te laten doen.
en dat tussen haakjes zijn gewoon de hoeveelheid die de torrent hebben gedownload.
Zo wel genoeg uitleg:D

Ik hoop dat dit je misschien verder helpt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan