Torrents gaan traag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RTP

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Berichten
76
Hallo,

Allereerst heb ik vaak torrents gedownload alleen gingen ze op SUPERSLOW-Speed.
Zo langzaam dat ik gewoon de computer 's nachts aan moest houden, zodat ik het de
volgende morgen wel kon installeren. Ik heb niet zoveel verstand van torrents en misschien
is een klein beetje uitleg ook wel op z'n plek, maar downloadsnelheden van mijn torrents
zijn nooit boven de 100kbps uitgekomen! Het zal niet aan de verbinding liggen:

 
Komt omdat je (of) de poorten niet open hebt gezet, of de download gewoon weinig seeders heeft (Dat zijn mensen waarvan jij download). In beide gevallen kan het de snelheid omlaag houden.

Ook kan je UP speed in de weg zitten. Dat die hoog is en je download snelheid omlaag trekt.
 
Bij torrents gaat het in het algemeen om het aantal seeders en leechers. Hoe meer seeders hoe beter, alleen moeten dan de leechers lager zijn dan de seeders, meestal heeft dit een beter effect op de snelheid. Dus de zgn. "seed/peer" ratio moet hoger zijn dan 1 om een goede snelheid te hebben, ergo: hoe hoger de seed/peer ratio des te hoger de snelheid. (Dit gaat natuurlijk niet altijd op)

Ook is de upload snelheid (vaak) nadelig voor de snelheid, dus als je de downloadsnelheid wilt versnellen, helpt het vaak om de uploadsnelheid naar beneden te zetten. Alleen ben je dan een "leecher" en zal je vaker gekickt worden.


Mijn stappenplan is meestal
  1. Kies de download met de hoogste seed/peer ratio
  2. Zet de uploadsnelheid omlaag, maar niet teveel


    PS: Als je utorrent gebruikt kan je bij de optie "Speed Guide" je download snelheid aanpassen, als je dit aanpast dan pas uTorrent zich automatisch aan naar jouw bandbreedte (wat ook weer een voordeel voor de snelheid is).

    Mod: Linken naar een torrent-site valt onder warez
 
Laatst bewerkt:
Zie bijgaand topic hier. UPC is de boel aan het afknijpen voor wat betreft torrent verkeer.:evil:
 
Heb net een testje gedaan met Vuze. Draaide naast utorrent en waar utorrent op 5 a 6 kb bleef steken (down) ging Vuze er met de zelfde torrent met 300+ K vandoor. Ik ga voorlopig eens Vuze (het oude azureus) gebruiken. Kijken of dat beter gaat. Blijft traag voor de kabel maar wel beter dan wat ik had.

[EDIT] Dat was van korte duur. Nu zit Vuze ook op een paar kb. Is dus geen oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Zie ook de topic in mijn sig (die heeeeeelp link ^^)... hetzelfde probleem.
Hopelijk stopt UPC snel met dit soort gedoe, want het is namelijk niet bevorderend voor hun reputatie.

Ik draai trouwens op hetzelfde abonnement.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik je NOD32? Dan helpt dit misschien voor het uTorrent probleem:

Naar de Geavanceerde instellingen in NOD32
Beveiliging van webtoegang -> HTTP, HTTPS -> Webbrowsers
uTorrent opzoeken in de lijst en er een rood kruisje voor plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
UPC internet is inderdaad een afrader voor iedereen die in de toekomst een nieuw abbonnement gaat aflsuiten ;) .. kijk maar eens bij speedtest naar een list van topproviders. Er zitten ook tussen die alleen maar fiber-cable aanbieden (beperkt netwerk), maar anderen scoren hoog. UPC staat niet eens in de top 15 !!

UPC Xtreme staat op 3 en fibre cable is glasvezel... Niet echt beperkt qua snelheid zullen we maar zeggen. UPC bevalt me prima alleen voor het torrent verkeer niet wat tussen 12 en 24 uur wordt afgeknepen. Na middernacht loopt hij over het algemeen wel gewoon goed. Dat afknepen is inderdaad erg vervelend dat wel maar om UPC nu gelijk af te doen als een afrader..., neuh...:cool:
 
Tsja, glasvezel.. niet echt een aanrader voor mensen die niet zoveel willen betalen.
50 - 80 euro p/m is best veel ;S- Maar dan heb je inderdaad ook wat (H).. Is UPC trouwens
zonder Fair Use Policy ?? Want daar heb ik toch zo'n ontzettende hekel aan.
 
UPC heeft een aantal jaren terug veel in de media gestaan vanwege een Fair Use policy. Mensen die veel netwerkverkeer genereerden werden afgeknepen. Je ging dan terug naar analoge modem snelheden voor je totale internet verkeer. Formeel hebben ze die nog steeds volgens mij maar dan zou je de algemene voorwaarden moeten nalezen. Ze hanteren hem in ieder geval niet meer. Ze hebben alleen nu een nieuwe truc geïntroduceert waarbij ze dus tussen 12 en 24 uur alle torrent verkeer kunnen afknijpen. Ik weet nog niet precies hoe ze het doen (via poorten afknijpen oid?) maar ze doen het :evil:
De rest van de verbinding blijft gewoon wel snel.
 
Op bepaalde tijden van de dag (zoals je mischien al gemerkt hebt), knijpt UPC inderdaad het data verkeer. Dat knijpen van het verkeer houdt globaal in, dat bepaalde poorten die applicatie's gebruiken geshaped worden, oftewel gewoon minder bandbreedte toebedeeld krijgen, terwijl je bijvoorbeeld met 'gewoon' internet daar totaal niets van zult merken.

Wat kun je daar nou aan doen behalve te klagen bij UPC .. Eigenlijk helemaal niets, aangezien dit op netwerklayer niveau uitgevoerd wordt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan